Ts420 en Superfish led problemen

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Cori
0-200
0-200
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 okt 2019 11:37

Ts420 en Superfish led problemen

Bericht door Cori »

Goedemorgen

Ik heb 2 jaar geleden een Juwel Lido120 gekocht waar gewone TL verlichting in zat. Er werdt me aangeraden een hobby te zoeken omdat ik door ziekte grotendeels thuis zit. Dit was een schot in de roos, want ik geniet iedere dag van mijn bakje.

Ik heb een aantal maanden later de verlichting vervangen voor 1 Superfish wit en 1 gekleurd led gekozen. Ik had al begrepen dat ik dit beter niet had kunnen doen, maar als we alles van tevoren weten....
Iemand heeft het aangesloten voor me en ingesteld. Zie de foto. Ik was blij dat ik nu mooiere kleuren en een zons-op en ondergang had maar nu ik zelf aan het experimenten ben ben ik tot de conclusie gekomen dat ik geen blauw en groen kan creëren. Ik weet nu dat de verlichting aan is gesloten op 2 kanalen. Is de oplossing om ze aan te sluiten op de andere kanalen? Hoe moet ik dit doen? Welke tl bedrading moet ik splitsen en op welke kanalen aan te sluiten? Wie oh wie kan En wil me hierbij helpen door het uit te leggen wat er gedaan moet worden.

Ik hoop dat iemand.met de oplossing komt, want. Googlen bied geen oplossing helaas.

Afbeelding

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Ts420 en Superfish led problemen

Bericht door amber98 »

Ik ben helaas niet echt technisch dus kan je niet helpen met het probleem. Wel wil ik je vragen waarom je blauw en groen wilt? Veel blauw licht is namelijk het perfecte licht voor algen ;)

Gebruikersavatar

riny
0-200
0-200
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 mar 2014 19:18
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Ts420 en Superfish led problemen

Bericht door riny »

Zo te zien heeft elke draad naar één buis maar 2 aderen (2 draadjes in de draad). Dan is het niet mogelijk om de kleuren apart te sturen. Helaas....
Geduld is een schone zaak... en rust een must....

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Cori
0-200
0-200
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 okt 2019 11:37

Re: Ts420 en Superfish led problemen

Bericht door Cori »

Goedemorgen

Ik moet mijn excuses aanbieden. Ik dacht dat ik een melding zou krijgen van antwoorden op mijn bericht en omdat ik deze niet kreeg, dacht ik dat er niets te lezen viel. Vandaar dat ik dus ook niet eerder gereageerd heb. De reden dat ik die kleuren erbij wil is dat overal gezegd wordt dat een mengeling van die kleuren een mooier licht geven. En ik.wilde dus afsluiten met maanlicht...niet wetende dat het algen veroorzaakt. Ik begrijp dus dat het geen toegevoegde waarde heeft om een duurdere lamp te kopen?

Groet en een fijne dag

Plaats reactie

Terug naar “Verlichting en verwarming”