Mijn tijdschema voor ledverlichting

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
pruts54
0-200
0-200
Berichten: 132
Lid geworden op: 11 aug 2016 10:45
Locatie: 2590 berlaar belgie

Mijn tijdschema voor ledverlichting

Bericht door pruts54 »

Het heeft me moeite gekost, eer ik een schema blad had, ik ben word en exel niet gewoon, gisteren hulp gekregen, en nu snap ik het een beetje.

Afbeelding
ik heb het in exell en word ook zelfs ook pagina's zonder uren en % zodat ik het vorige schema niet moet wissen, ik wil die graag delen indien gewenst.
Jos

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
pruts54
0-200
0-200
Berichten: 132
Lid geworden op: 11 aug 2016 10:45
Locatie: 2590 berlaar belgie

Re: Mijn tijdschema voor ledverlichting

Bericht door pruts54 »

Sorry, ik vergeet er bij te vermelden, dat ik een bak heb 120 cm lang, ik gebruik led-strips van 100 cm en 60 led per meter, op 24 volt !
ik heb dis 1 x RGB, 1 x Blauw, 1 x Warm Wit en 2 x Koud Wit.
ook gebruik ik de controller TC 420.
als u maar 1 strip koud wit hebt of zelfs geen klopt het schema niet, ook elke situatie is anders, ik heb lichte steentjes, donkere achtergrond om maar een voorbeeld te geven.
Jos

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Mijn tijdschema voor ledverlichting

Bericht door Tim »

het is natuurlijk moeilijk voor ons om te zien hoe sterk de verlichting is die je gebruikt bij de percentages.

wel ziet het goed uit kwa percentages je moet een beetje de natuur nabootsen.

je verlichting staat wel lang aan. de maximale verlichtings duur is 12uur. planten kunnen maar maximaal 12 uur per dag fotosyntese aanmaken. alles daar boven is voor de algen.
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Mijn tijdschema voor ledverlichting

Bericht door Linda »

Tim, fotosynthese is niet iets wat plantjes maken, het is iets wat plantjes doen :lol:

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
pruts54
0-200
0-200
Berichten: 132
Lid geworden op: 11 aug 2016 10:45
Locatie: 2590 berlaar belgie

Re: Mijn tijdschema voor ledverlichting

Bericht door pruts54 »

ik doe iets verkeerd gaf een reactie maar het komt er niet op heb het nog meegemaakt

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
pruts54
0-200
0-200
Berichten: 132
Lid geworden op: 11 aug 2016 10:45
Locatie: 2590 berlaar belgie

Re: Mijn tijdschema voor ledverlichting

Bericht door pruts54 »

Tim ik probeer de gulden middenweg te zoeken, met algen valt het best mee, maar ik kan nog altijd uren weg knijpen, tussen 9 en 11 uur kan 1 uur af en 12 en 16 uur zelfs 3 uur, dan zou mijn verlichting later opstarten, bv om 9 uur maar ik ga dat niet ineens doen, 1 uur wou ik al zeker weg knijpen zodat hij begint om 7u30, ik overdrijf niet met licht vinden zeker de honing goerami niet fijn, daarom heb ik gekozen tussen de middag bewolkt, de periode met zonlicht kan u vergelijken zoals de zon buiten schijnt zijn in totaal 4 uur.
door de led-verilchting en de regeling zijn de honing goerami minder schuchter, en de rest vind het ook aangenaam.
Jos

Plaats reactie

Terug naar “Verlichting en verwarming”