geen dimmer dan led van de action

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
edingg
0-200
0-200
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 aug 2020 08:51
Locatie: schagen
Contacteer:

geen dimmer dan led van de action

Bericht door edingg »

hoi allemaal ik heb een led gemonteerd met afstandbediening, werkt perfect om het baklicht rustig uit en aan te doen.
kan nu me grote licht uitzetten en de led langzaam elke keer een beetje. en andersom aan natuurlijk. ook kan je met blauw of groen mooie effecten maken zoals maanlicht e.d.
de ledstrip kan tegen water en was een tientje bij action. nu blijven de bijlzalmpjes lekker rustig :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: geen dimmer dan led van de action

Bericht door amber98 »

Handige oplossing! Ik ben nog altijd opzoek naar een ledstrip voor in mijn terrariums. Stond er op de verpakking dat ze waterbestendig waren?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
edingg
0-200
0-200
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 aug 2020 08:51
Locatie: schagen
Contacteer:

Re: geen dimmer dan led van de action

Bericht door edingg »

ja, ze zijn ook voor buiten je moet alleen even kijken welke want ik zag wel 4 soorten bij Action

Gebruikersavatar

janjdk
0-200
0-200
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 aug 2020 19:25

Re: geen dimmer dan led van de action

Bericht door janjdk »

wil je helemaal een hele mooie oplossing dan kun je gebruik maken van een tc420
dat is een programeerbare controler.
via de pc kun je zo ongeveeer iedere soort ledstrip van 12 of 24 volt aansturen, dat stukje software komt dan in de tc420 en regelt vanaf dat moment alle verlichting voor je.
Op alieexpres tee koop voor 3 tientjes.
Je kunt het licht op tijd aan en iuit laten gaan, dimmend op en dimmend af, zelfs de kleuren kun je bepalen....alles automatisch

voorwaarde is wel dat de led strip 12 of 24 volt is, en gevoed wordt middels een trafo.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
edingg
0-200
0-200
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 aug 2020 08:51
Locatie: schagen
Contacteer:

Re: geen dimmer dan led van de action

Bericht door edingg »

janjdk schreef: 14 sep 2020 18:58 wil je helemaal een hele mooie oplossing dan kun je gebruik maken van een tc420
dat is een programeerbare controler.
via de pc kun je zo ongeveeer iedere soort ledstrip van 12 of 24 volt aansturen, dat stukje software komt dan in de tc420 en regelt vanaf dat moment alle verlichting voor je.
Op alieexpres tee koop voor 3 tientjes.
Je kunt het licht op tijd aan en iuit laten gaan, dimmend op en dimmend af, zelfs de kleuren kun je bepalen....alles automatisch

voorwaarde is wel dat de led strip 12 of 24 volt is, en gevoed wordt middels een trafo.

idd heb ik ook gezien, heel mooi als je dat hebt volgende stap denk 👍🏻

Plaats reactie

Terug naar “Verlichting en verwarming”