Dwergklauwkikkertjes

Plaatst hier uw onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Jeske
0-200
0-200
Berichten: 43
Lid geworden op: 09 nov 2020 15:56
Locatie: Waalwijk

Dwergklauwkikkertjes

Bericht door Jeske »

Hoii,
Ik heb nu een 60x30x40 aquarium, hier zitten nu een paar guppen in. Ik kwam een paar maanden geleden tegen dat deze kikkertjes in de bak zouden kunnen en ik blijf het toch echt heel graag willen :lol: ik blijf wel zitten met een aantal vragen want ik weet dat ik goed op moet letten of het wel echt dwergklauwkikkertjes zijn, maar ik vroeg me dus af:

-gaan ze goed samen met guppen?

-hoeveel moet ik er minimaal nemen?

-zouden we eventueel nog corydorassen bij kunnen na een tijdje (krijg ik dan geen problemen met voeren etc.)

-is mijn bak geschikt? Hier heb ik even een foto van de bak, er ligt een hoog stuk houd in de hoek waar ze ook onder kunnen (op de foto is dit net niet goed te zien helaas). ik wil heel erg graag nog een stuk hout of steen erbij! 8)
Afbeelding
De drijfplantjes liggen vooral aan de voorkant van de bak, deze zijn redelijk stevig en ik denk dat ze als ze naar boven willen ook makkelijk op de achterplaat (staat net een stukje onder het waterniveau) kunnen komen of op het hout. Ik kan het nu niet meten maar ik denk dat er net iets meer dan 30cm water in zit, is dit een groot probleem?

-zijn er nog andere dingen waar ik verder rekening mee moet houden?

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar

Hans
200-400
200-400
Berichten: 290
Lid geworden op: 17 okt 2020 10:42

Re: Dwergklauwkikkertjes

Bericht door Hans »

---
Ik heb voor mijn nieuwe "projectje " ook eens uitgebreid gekeken naar die kikkers,

maar ik ben er een beetje op "afgeknapt " dat ze bijna stekeblind zijn en voor het

mooie moet je ze elke dag apart via een pincet voer aanbieden.

Ze ruiken voer wel, maar vaak vinden ze het niet.

Ik heb echt geen zin om dat elke dag te gaan doen met ze, dus ben afgehaakt... ;)

---
GROETEN HANS

IMPERFECTION IS BEAUTY, MADNESS IS GENIUS AND IT'S
BETTER TO BE ABSOLUTELY RIDICULOUS THAN ADSOLUTELY BORING

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Jeske
0-200
0-200
Berichten: 43
Lid geworden op: 09 nov 2020 15:56
Locatie: Waalwijk

Re: Dwergklauwkikkertjes

Bericht door Jeske »

Hans schreef: 20 jan 2021 21:27 ---

Ik heb echt geen zin om dat elke dag te gaan doen met ze, dus ben afgehaakt... ;)

---
Dat is hier doordeweeks gelukkig niet zo'n probleem!
Als we op vakantie gaan, is het dan erg dat ze om de dag iets meer worden gevoerd bijvoorbeeld of overleven ze dit dan niet?

Gebruikersavatar

Hans
200-400
200-400
Berichten: 290
Lid geworden op: 17 okt 2020 10:42

Re: Dwergklauwkikkertjes

Bericht door Hans »

---
Natuurlijk zal het ook om de dag kunnen ;)

---
GROETEN HANS

IMPERFECTION IS BEAUTY, MADNESS IS GENIUS AND IT'S
BETTER TO BE ABSOLUTELY RIDICULOUS THAN ADSOLUTELY BORING

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Dwergklauwkikkertjes

Bericht door amber98 »

Om de dag voeren met muggen larven is prima te doen, maar zou er geen andere grond bewoners bijzetten. De hele dag geduwd worden door corydoras is nu eenmaal niet favoriet haha. Verder kunnen je drijfplanten wel een probleem worden. Omdat ze bijna niks zien, gaan ze de gaten niet vinden waar ze wel lucht kunnen happen..

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Jeske
0-200
0-200
Berichten: 43
Lid geworden op: 09 nov 2020 15:56
Locatie: Waalwijk

Re: Dwergklauwkikkertjes

Bericht door Jeske »

amber98 schreef: 21 jan 2021 20:31 Om de dag voeren met muggen larven is prima te doen, maar zou er geen andere grond bewoners bijzetten. De hele dag geduwd worden door corydoras is nu eenmaal niet favoriet haha. Verder kunnen je drijfplanten wel een probleem worden. Omdat ze bijna niks zien, gaan ze de gaten niet vinden waar ze wel lucht kunnen happen..
Ik las net ergens anders op dit forum dat drijplantjes juist best wel geliefd zijn, dus als ik zorg dat er niet teveel drijfplantjes in liggen, zou dit dan goed komen?

Geen corydorassjes dus :)
Zijn er nog andere leuke visjes die goed samen kunnen met guppen en DKK's? Zou de Otocinclus affines bijvoorbeeld kunnen of word het bestand dan te groot?

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Dwergklauwkikkertjes

Bericht door amber98 »

Groepje otocinclus zal wel gaan. Ik gok dat de drijfplanten geliefd zijn omdat er dan veel minder sterk licht in de bak is, het zal uitproberen worden wat kikkers daarvan vinden.

Plaats reactie

Terug naar “Aquarium algemeen”