nieuw aquarium

Plaatst hier uw onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
gerdeguelle
0-200
0-200
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 aug 2017 14:30
Locatie: landgraaf

nieuw aquarium

Bericht door gerdeguelle »

Hoi allemaal .

We hebben een nieuwe hoek aquarium gegekocht 180 ltr nu heb ik vandaag uit mijn bestande bak 50 ltr water ibn de nieuwe gedaan en de rest opgevuld met kraanwater moet ik nu ook nog 3 weken wachten om er vis in te doen ?
Groetjes uit Landgraaf van Ger en Claudia

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: nieuw aquarium

Bericht door amber98 »

In water zitten haast geen bacteriën, het maakt dus niet uit of je kraanwater of aquariumwater gebruikt. De nodige bacteriën zitten in de bodem en het filter materiaal. Als je nieuw filter materiaal hebt gebruikt, is weer een indraai periode van 3 weken nodig ;) wanneer je filtermateriaal uit een draaiend aquarium haalt, hoeft de bak geen 3 weken in te draaien (mits dit filtermateriaal niet droog is komen te liggen en het binnen een half uur weer in een werkend filter zit)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
gerdeguelle
0-200
0-200
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 aug 2017 14:30
Locatie: landgraaf

Re: nieuw aquarium

Bericht door gerdeguelle »

Duidelijk dank je .
Groetjes uit Landgraaf van Ger en Claudia

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
gerdeguelle
0-200
0-200
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 aug 2017 14:30
Locatie: landgraaf

Re: nieuw aquarium

Bericht door gerdeguelle »

Hoi allemaal .

Ik ben met een nieuwe bak aan de gang een hoek aquarium 180 ltr daar komen de oude vissen uit mijn grote bak er in te zitten namelijk de :
27 kardinaal tetra ,10 roodkopzalm en een L nr 52 .
Afbeelding

De oude bak wil ik gaan aanpassen voor een: zeilvin pleco en 7 cory's en wil er nog wat in doen maar daar kan ik niks van vinden namelijk de
papegaaivis cichliden hier in het dorp heeft er namelijk een twee zitten maar die zitten erg eng .
Kunnen deze twee er bij of is dat te veel ???
Groetjes uit Landgraaf van Ger en Claudia

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: nieuw aquarium

Bericht door amber98 »

Voor suggesties over een nieuw visbestand kun je beter een nieuw topic openen. ;) je kan dan ook beter wetenschappelijke namen gebruiken, papegaaivis cichliden kunnen namelijk een aantal verschillende soorten zijn, welke veel van elkaar afwijken

Plaats reactie

Terug naar “Aquarium algemeen”