vissen sterfte na opstart van nieuw aquarium

Plaatst hier uw onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
slakkiefluffie
0-200
0-200
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 mei 2017 18:35

vissen sterfte na opstart van nieuw aquarium

Bericht door slakkiefluffie »

hoi allemaal,
ik ben Peter een beginnend aquariaan die samen met de kindjes net een 60x30x35 bakje hebben opgestart. we zitten dus nog volop in de leer fase en zou dolgraag een beroep doen op jullie ervaring en kennis.
de bak draait nu een maandje met substraat op 25 graden, bacterien toegevoegd, en na 3 weken de eerst visjes er in gedaan 3 dwergalgeneters. Alle waarden waren goed, en ondanks het substraat heb ik overwogen om easy carbo toe tevoegen om de plantengroei wat ten goede te komen. aangezien de bak niet te groot is heb ik de halve dosering aangehouden.
ondertussen heeft gister de eerste en gister de tweede algeneter het leven gegeven. mijn water waardes zijn momenteel nog als volgt.
volgens mijn tetra 6 in 1 tester. CL0, Ph7,2 kh10, gh8, no2 0, no3 rond 15

heeft iemand een idee waarom de algeneters nu reeds de geest geven.

alvast bedankt voor jullie feedback,
grts peter

Gebruikersavatar

pruts54
0-200
0-200
Berichten: 132
Lid geworden op: 11 aug 2016 10:45
Locatie: 2590 berlaar belgie

Re: vissen sterfte na opstart van nieuw aquarium

Bericht door pruts54 »

welke soort bedoelt u, als u Otocinclus Affinis bedoelt die kunnen al eens wat uitval hebben, Vaak gaat het mis met oto's qua voedsel in een niet al te lang draaiend aquarium. Ze verhongeren dan, omdat ze nog geen micro-organismen kunnen grazen vanaf de bladeren, hout, bodem ed.
Google eens op voedersteen Otocinclus.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
slakkiefluffie
0-200
0-200
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 mei 2017 18:35

Re: vissen sterfte na opstart van nieuw aquarium

Bericht door slakkiefluffie »

hoi,
het zijn idd de affinis,
het aquarium draait inderdaad nog niet lang, beetje verkeerd geïnformeerd misschien door de dierenwinkel. die vertelde me dat het wel een goed visje was om mee te beginnen.
bedankt voor de tip, zal eens kijken of dat helpt een voedersteen.

Gebruikersavatar

pruts54
0-200
0-200
Berichten: 132
Lid geworden op: 11 aug 2016 10:45
Locatie: 2590 berlaar belgie

Re: vissen sterfte na opstart van nieuw aquarium

Bericht door pruts54 »

bij aankoop er zeker op letten dat ze niet te mager zijn.

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: vissen sterfte na opstart van nieuw aquarium

Bericht door Erik1974 »

slakkiefluffie schreef: 09 mei 2017 09:26 beetje verkeerd geïnformeerd misschien door de dierenwinkel. die vertelde me dat het wel een goed visje was om mee te beginnen.
Gebeurt helaas veel te vaak, beter is het om gedegen onderzoek te doen op internet voordat je vissen koopt, eenmaal in de winkel wordt je makkelijk overtuigd dat het allemaal wel kan...en als je dan dat leuke visje ziet wil je hem natuurlijk ook meenemen ;)

Gebruikersavatar

pruts54
0-200
0-200
Berichten: 132
Lid geworden op: 11 aug 2016 10:45
Locatie: 2590 berlaar belgie

Re: vissen sterfte na opstart van nieuw aquarium

Bericht door pruts54 »

Als ik ga kopen neem ik de iphone mee, en zoek de vissen op, ik ga nooit voort op de winkelier.
Jos

Plaats reactie

Terug naar “Aquarium algemeen”