Dennerle scaper 50L of NANOCUBE 60L of ADA

Plaatst hier uw onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Gebruikersavatar

karinD Zuid-Holland
1000+
1000+
Berichten: 2096
Lid geworden op: 27 feb 2013 10:49
Locatie: Het Groene Hart

Re: Dennerle scaper 50L of NANOCUBE 60L of ADA

Bericht door karinD »

Beetje late reactie van mij. Ik weet niet of je al een bak en een visbestand gekozen hebt, ik zie het in elk geval niet staan dus misschien lees ik eroverheen
Ik heb zelf de Nanocube 60. Inderdaad is hij iets hoger dan hij breed en diep is, maar dat vind ik zelf niet opvallen. Zeker ook doordat het water niet hoger dan 3 cm onder de rand mag, is eht net of de bak vierkant is.
Ik heb de complete set gekocht met verlichting, filter, zwarte achterwandfolie (die ik zelf niet gebruik) en plantenvoeding erbij. Het bevalt mij uitstekend, ik ben er erg tevreden over dus ik kan hem je zeker aanraden.
De andere aquaria die je noemt heb ik geen ervaring mee.

Zelf heb ik er een groepje vuurgarnalen, 10 corrydoras pygmeaus en ook 10 boraras maculata in. Dat gaat prima samen, behalve dan dat de boraras heel jonge garnaaltjes eten maar dat heb je met bijna iedere vissoort.
Voor de vissen zou ik zo klein mogelijk kiezen, hoe kleiner je dieren, hoe groter je aquarium lijkt.
Zelf heb ik geen ervaring met kreeften, maar ik denk dat je in deze maten hooguit 1 CPO kreeftje kan plaatsen. Maar volgens mij zijn dat wel rovers, dus ik denk niet dat ze goed bij garnalen en kleine vissen kunnen.

Voor ik Co2 ging gebruiken had ik een aantal planten die het niet goed deden zonder Co2: Lobelia Cardinalis kleine variant en naaldgras.
Wel goed deden de Limnofilla Sessiflora (snelgroeier), de Bacopa (ook een snelgroeier) en een aantal cryptocoryneplanten het. Volgens mij zijn er ook wel mossoorten die het goed doen zonder toevoeging van Co2, dat zou je na moeten kijken in de link die Linda je gaf.
Op zich deden bij mij de verschillende Anubiassoorten het ook wel goed zonder Co2, alleen die is naar mijn ervaring heel gevoelig voor algen dus moet je zorgen voor een goed stabiel aquarium waar die niet in groeien.
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen

Plaats reactie

Terug naar “Aquarium algemeen”