Nieuw aquarium inrichten

Plaatst hier uw onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Pattolonea
0-200
0-200
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2016 19:36

Nieuw aquarium inrichten

Bericht door Pattolonea »

Hallo,

Net begonnen met de opstart van een Aqua 40 aquarium. Zitten wat neon tetra's in en blauwoogjes en 1 betta mannetje. Nu heb ik 3 aparaten in de bak hangen lijkt mij veel te veel. Op aanraden van intratuin de aqua-flow 50 erin gedaan en een warmtemeter. Er zat bij de bak nog een (volgens de verkoper) een waterpomp. Is dit niet wat veel allemaal? Of volstaat de aqua-flow 50 en de warmtemeter?

Hopelijk kunnen jullie me helpen!

Groetjes

Gebruikersavatar

karinD Zuid-Holland
1000+
1000+
Berichten: 2096
Lid geworden op: 27 feb 2013 10:49
Locatie: Het Groene Hart

Re: Nieuw aquarium inrichten

Bericht door karinD »

Hoi Pattolonea, allereerst welkom hier :lol:

Het belangrijkste dat je in een aquarium nodig hebt, is een filter. Voor warm waterdieren heb je ook een verwarming nodig, ik denk dat je dat bedoelt met warmtemeter? Dus dat is allebei prima. Een waterpomp, wat bedoel je daarmee? Wat doet die? Bedoel je een aparaatje dat je water laat stromen? Als je zorgt dat de uitstroom van je filter onder water zit, zorgt die al voor voldoende stroming. Ik zou die er gewoon uitlaten, scheelt een hele hoop ruimte inderdaad :lol:
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Nieuw aquarium inrichten

Bericht door Linda »

Bedoel je soms een thermometer?

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Nieuw aquarium inrichten

Bericht door stylz »

Welkom hier :)

Ik kom er niet helemaal uit wat je allemaal bedoeld, wie weet hen je een foto van alles od type nummers, iets wat ons hebt te weten wat wat is.

Op zich de aqua flow 50 is een voldoende grote pomp en filter voor een aqua 40, wat je bedoeld met een warmte meter weet ik ook niet :) maar met de vissen die je er al in hebt zitten is een thermostaat die dus verwarmt noodzakelijk om je vissen in leven te houden.
Een thermometer is ook geen overbodige luxe je wil ook weten hoe warm het water is.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Plaats reactie

Terug naar “Aquarium algemeen”