Vroegtijdig guppen in nieuw aquarium

Plaatst hier uw onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Jvdp98
0-200
0-200
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2021 15:04

Vroegtijdig guppen in nieuw aquarium

Bericht door Jvdp98 »

Goeiedag ik ben jessy en ik ben helemaal nieuw op dit forum en met vissen . Ik heb gisteren wat guppen gekocht en in het aquarium gezet , niet wetende dat het aquarium eerst 3 weken aan moet hebben gestaan vanwege waterwaardes ed . Zou ik er nog iets aan kunnen doen zodat de vissen niet de dupe zijn van mijn stomme fout , hieronder nog een foto voor wat meer informatie over mijn aquarium , ik hoor het graag van jullie , bij voorbaat dank 🙏
Afbeelding

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Vroegtijdig guppen in nieuw aquarium

Bericht door amber98 »

Het beste een bacterie start erin doen, dit zijn flesjes die de opstart versnellen en veel water verversen. Zo min mogelijk voeren (om de dag een klein beetje is prima) en de waterwaardes in de gaten houden. Hoeveel liter is het aquarium?

De planten horen uit de potjes gehaald te worden, de wol moet er helemaal vanaf en dan kun je de blote wortels in de bodem zetten ;) als tip, let op met de algenmagneet, je zal niet de eerste zijn die krassen op het glas maakt ermee. Dit zijn echt onnodige vervelende dingen.

Plaats reactie

Terug naar “Aquarium algemeen”