Mijn beestjes

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Loraine
200-400
200-400
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 mar 2018 23:31
Locatie: Almelo

Mijn beestjes

Bericht door Loraine »

Naast de wens van een aquarium wordt mijn huis opgeleefd door 3 lekkere boeffies.

Boef 1:
Mahdu, Shih Tzu, 14 maandjes oud, grootste boevenkop in huis
Afbeelding

Boef 2:
Opperb*tch Chloë, 5 jaar, denkt dat ze de baas is in huis, houdt Mahdu een beetje in het gareel.
Afbeelding

Boef 3:
Aife, 9 jaar, de zoetste van het stel maar kan goed mopperen op de andere 2.
Afbeelding

Alle 3 zijn herplaatsertjes en zogenaamde probleemdiertjes, voor mij een bewuste keuze want op het juiste adres blijkt probleemgedrag vaak te verdwijnen. ;)
Overigens is dit geen trap na naar de vorige eigenaren, elk van hen had omstandigheden waardoor het mis ging.

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Mijn beestjes

Bericht door Linda »

Ik zie alleen de eerste foto. Maar wat een lekker ding!
Wat goed van je dat je herplaatsers en tweede kans geeft!
Vooral die met een rugzakje zijn vaak moeilijk te plaatsen.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Loraine
200-400
200-400
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 mar 2018 23:31
Locatie: Almelo

Re: Mijn beestjes

Bericht door Loraine »

Ik ben vrij principieel en zal geen kittens en pups uit oeps- en pretnesten bij particulieren halen, zorgvuldig gefokte dieren met alle gezondheidstests etc vind ik al anders.
Maar aangezien ik helemaal geen kitten- of puppymens ben ga ik eigenlijk altijd voor herplaatsers, voordeel is dat die grotendeels opgevoed zijn en je weet wat je in huis haalt, nadeel is dat ze soms veel eerder overlijden dan een kitten/puppy.
Ik heb 2 katten vrij vlot moeten laten inslapen, 1 was al wat ouder en had hartfalen, die heb ik 14 maanden gehad, de ander heb ik 5 maanden gehad en bleek dat de chronische niesziekte omgeslagen was in kanker in de holtes.

Dit zijn de dames poes trouwens:
Afbeelding
Chloë

Afbeelding
Aife

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Loraine
200-400
200-400
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 mar 2018 23:31
Locatie: Almelo

Re: Mijn beestjes

Bericht door Loraine »

Linda schreef: 10 jun 2018 14:19 Vooral die met een rugzakje zijn vaak moeilijk te plaatsen.
Klopt, maar in een aantal gevallen verdwijnt het probleemgedrag wanneer het dier op de juiste plek terechtkomt.
Mahdu zou bijv vals en onhandelbaar zijn, maar bleek een totaal losgeslagen puber.
Heeft me 3 weken bloed, zweet en tranen gekost, ben een aantal keer echt wanhopig geweest en ineens leek hij te beseffen dat de regels die er gelden toch ook echt voor hem gelden en dat hij niet overal mee weg komt.
Hij zal nooit een superbraaf hondje zijn (is ook het ras wat erom bekend staat), maar binnen de gestelde grenzen is dat ook helemaal prima.
En zolang ik af en toe afwissel in de gevraagde oefeningen op cursus doet hij zijn uiterste best om de commando's netjes op te volgen, dat de vele konijnenkeutels zo verleidelijk zijn dat ik er een beste kluif aan heb om zijn aandacht te krijgen en even vast te houden is soms wel lichtelijk frustrerend.
Maar ik weet ook dat hij niet weg zal lopen want hij is te druk met de konijnenkeutels waardoor het loslopen nu ook fanatiek geoefend kan worden. :Cheer:

Maar dieren worden soms om de domste redenen weggedaan, beschouwd als wegwerpartikel en dat stuit me behoorlijk tegen de borst. :(
Ik ben zelf ook een paar keer in de situatie geweest dat ik een kat moest uitplaatsen maar heb dan in aanloop daar naartoe alles gedaan wat in mijn macht lag om de boel goed te laten verlopen.
Lukt het dan alsnog niet dan werd er een goed thuis gezocht, gevonden en volgde ik het in het begin even op, ging na een tijdje eens op bezoek en dan liet ik het ook los en is het aan de nieuwe eigenaar om updates te geven (of niet).

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Mijn beestjes

Bericht door Linda »

Heel veel beesten worden gedumpt tijdens de puberteit... Of juist omdat ze oud en ziek zijn.
Of in de vakantie periode.. :nope:

Helaas zijn er mensen die een beestje aanschaffen om er vervolgens achter te komen dat ze niet volledig getraind en braaf geleverd worden. Ze kosten dan veel tijd/moeite en worden weg gedaan.. Zo jammer..

Wij hebben een Drentsche patrijshond reu met een eigen willetje. Zal ook nooit een 100% perfect luisterende hond worden. Maar dat wil ik ook helemaal niet. Hij is een eigen karaktertje. De puberteit hebben we goed doorstaan en natuurlijk is dat lastig! Maar dat is het ook bij kinderen en die breng je dan toch ook niet naar het asiel..

Ik ben blij te lezen dat jij het snapt en dat je je er zo voor inzet!

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Loraine
200-400
200-400
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 mar 2018 23:31
Locatie: Almelo

Re: Mijn beestjes

Bericht door Loraine »

Ik was zelf op zoek naar een wat ouder hondje maar liep tegen deze van toen bijna 10 maanden aan.
En man wat heb ik een fouten gemaakt, maar ook weer opgelost en een heel enkele keer heb ik er echt spijt van gehad dat ik voor hem ging maar dat was vaak als ik zelf wanhopig was, al niet lekker in mijn vel zat en hij dan even een schepje bovenop zijn geklier deed. :lol:
Maar dan deed ik hem met een kluif in de bench, zette een kop thee en nam even 1-2 uur de tijd om op adem te komen en een plan van aanpak te bedenken.
Werd het echt niks kroop ik vroeg mijn bed in, liet ik hem evt tussendoor nog ff uit en dan was de volgende dag weer een frisse start.
Maar als ik hem nu zie: een enorme clown maar hij luistert aardig, we zijn op cursus omdat ik tegen dingetjes aan bleef lopen en we even een vinger aan de pols hebben maar ook om samen iets anders te ondernemen dan in en om huis rommelen.
En het belangrijkste: ik heb iemand de deur gewezen die niet correct met hem omging waardoor hij juist lastiger werd in de omgang als hij daar was geweest.
Het heeft me een goede vriendschap gekost wat ik heel jammer vond (en vind) maar ook een hoop rust rondom de hond opgeleverd en stabiliteit voor ons beiden.

Maar niemand is perfect lijkt me en ik denk dat iedereen weleens ergens tegenaan loopt, het is idd hoe je het oplost.
Ga je voor de makkelijke weg en doe je het dier weg of ga je ervoor en werk je aan een goede oplossing?
Ik liep bijv ook tegen de vachtverzorging aan, deed mijn uiterste best en toch zat hij telkens vol met klitten en vilten.
Nu gaat hij iig de komende periode tweemaandelijks naar de trimmer en lekker kort, als hij goed door de vachtwissel heen is kijken we even verder.
Mss blijf ik hem de rest van zijn leven kort houden, scheelt een hoop gemier met klitten en kammen, mss probeer ik tzt wel hoe het gaat als zijn vacht wat langer gaat.

Drenten staan er idd ook niet om bekend makkelijk te zijn nee. ;)
Maar ik denk dat je van elke hond weleens wanhopig wordt als de hormonen gaan werken en ze stevig gaan puberen. :P

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Mijn beestjes

Bericht door Linda »

Haha het is geen makkelijk ras nee 😂
Maar ze zijn zoooooo lief!
Afbeelding


Die korte vacht staat hem anders heel goed!

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Loraine
200-400
200-400
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 mar 2018 23:31
Locatie: Almelo

Re: Mijn beestjes

Bericht door Loraine »

Echte jachthonden he. ;)

En dank je. :)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Loraine
200-400
200-400
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 mar 2018 23:31
Locatie: Almelo

Re: Mijn beestjes

Bericht door Loraine »

Ik heb besloten om Chloé te herplaatsen.
Sinds ik geen opvangkatten meer heb botst het erg tussen mijn dames en gisteren liep et weer enorm uit de hand.
Waar ik tot die tijd een hoop wilde doen om het soepel te laten verlopen ging er een knop om: dit gaat gewoon niet meer.
Dinsdag krijgen beide dames een gezondheidscheck, daarna zet ik een advertentie op.

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Mijn beestjes

Bericht door Linda »

Ahh wat jammer zeg..
Maar je hebt er alles aan gedaan wat je kon. Helaas lukt het niet altijd..

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Mijn beestjes

Bericht door amber98 »

Jammer dat het niet goed gaat en je haar moet herplaatsen..

Gebruikersavatar

tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Mijn beestjes

Bericht door tobyderks »

Wat jammer zeg, nooit leuk zoiets. Maarja soms moet zo'n keuze nou eenmaal worden gemaakt

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Loraine
200-400
200-400
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 mar 2018 23:31
Locatie: Almelo

Re: Mijn beestjes

Bericht door Loraine »

Ik heb begin vd avond contact gehad met de opvang waar mijn beide katten vandaan komen en na overleg heb ik Chloë daarheen gebracht.
De opvang had haar liever terug dan dat ze haar kwijt zou zijn qua overzicht (welke kat woont waar) of dat ze ineens een advertentie zou zien op facebook of marktplaats ofzo.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Loraine
200-400
200-400
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 mar 2018 23:31
Locatie: Almelo

Re: Mijn beestjes

Bericht door Loraine »

Bedankt voor jullie reacties trouwens. :)
Ik was gisteren zo moe dat ik er even niet op reageerde omdat ik het niet overzag maar ze worden erg gewaardeerd.

Inmiddels is de rust in huis terug, de sfeer lijkt letterlijk lichter te zijn en Aife begint steeds meer te ontspannen.

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Mijn beestjes

Bericht door Linda »

Wat fijn dat de rust terug is gekeerd in jullie huis.
Dat is zo belangrijk.. En je merkt de onrust vaak pas wanneer hetgene wat het veroorzaakte er niet meer is..

Plaats reactie

Terug naar “Dieren algemeen”