Mijn lievertje.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Conny
0-200
0-200
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 feb 2015 00:26
Locatie: Mol

Mijn lievertje.

Bericht door Conny »

Hier wat foto's van mijn lievertje Correke.
Correke is 8j en een blauwgele ara.Heb hem gekocht via een koopjessite omdat zijn vorige
eigenaar er niet kon aankomen zonder dat deze gebeten werd.
Correke is echt een schatje,ik kan alles met hem doen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Sjamanistische wijsheid.
We hebben allen een levende en unieke verbinding met onze levenskracht:het is onze thuishaven als ziel.Wanneer we deze verbinding kracht geven, begint ze ons te gidsen, ze toont ons delen van de blauwdruk van onze ziel,ze maakt het pad duidelijk

Gebruikersavatar

Rasbora
0-200
0-200
Berichten: 76
Lid geworden op: 23 feb 2015 22:19

Re: Mijn lievertje.

Bericht door Rasbora »

doe je zoekspelletjes met Correke . tussen de speeltjes op de grond.
hij ziet er wel prachtig uit

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Conny
0-200
0-200
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 feb 2015 00:26
Locatie: Mol

Re: Mijn lievertje.

Bericht door Conny »

Ja.Hij heeft ook intelligentie speeltjes.Dit zijn speeltjes waar ik iets lekkers in stop en
Correke moet dan uitzoeken hoe hij het eruit kan krijgen.Hij heeft ook puzzels speciaal
voor papegaaien,ik haal de stukjes uit de puzzel en hij moet dan zoeken in welke vorm
het puzzelstukje past.Soms spelen wij ook voetbal,dan gooit hij een balletje naar mij en
ik trap het dan terug naar hem.
Afbeelding
Sjamanistische wijsheid.
We hebben allen een levende en unieke verbinding met onze levenskracht:het is onze thuishaven als ziel.Wanneer we deze verbinding kracht geven, begint ze ons te gidsen, ze toont ons delen van de blauwdruk van onze ziel,ze maakt het pad duidelijk

Gebruikersavatar

Rasbora
0-200
0-200
Berichten: 76
Lid geworden op: 23 feb 2015 22:19

Re: Mijn lievertje.

Bericht door Rasbora »

leuk dat je dat doet
doe ik met de hond en kat ook
ik denk dat huisdieren het nodig hebben om gestimuleerd met denk en zoekspelletjes
wist niet dat ze voor papegaaien speciale puzzels hebben

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Conny
0-200
0-200
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 feb 2015 00:26
Locatie: Mol

Re: Mijn lievertje.

Bericht door Conny »

Een papegaai heeft veel aandacht nodig anders krijg je een schreeuwer/krijser.
Hier wat foto's van papegaaienpuzzels.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier wat intelligentiespeeltjes.

Afbeelding
Afbeelding
Sjamanistische wijsheid.
We hebben allen een levende en unieke verbinding met onze levenskracht:het is onze thuishaven als ziel.Wanneer we deze verbinding kracht geven, begint ze ons te gidsen, ze toont ons delen van de blauwdruk van onze ziel,ze maakt het pad duidelijk

Gebruikersavatar

Marvis
0-200
0-200
Berichten: 149
Lid geworden op: 17 feb 2015 15:11

Re: Mijn lievertje.

Bericht door Marvis »

Mooi beestje :)

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Mijn lievertje.

Bericht door stylz »

Correke boft maar met jou, het zijn ook echte partners, mijn vrouw had er vroeger ook een en ik was echt de concurent en mn leven niet zeker :mrgreen:

Fijn dat je zo goed voor hem zorgt, een gelukkig dier is een mooi dier :lol:
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

Fabian
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 9550
Lid geworden op: 18 jun 2011 12:05

Re: Mijn lievertje.

Bericht door Fabian »

Wat een leukerd! :D
Fijn dat je hem zoveel aandacht geeft, intelligente beesten zijn het!

Gebruikersavatar

Esmee
1000+
1000+
Berichten: 3923
Lid geworden op: 01 mar 2011 19:59
Locatie: Wageningen

Re: Mijn lievertje.

Bericht door Esmee »

Wat een schatje!! SUper leuk
Hallo Afbeelding

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Conny
0-200
0-200
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 feb 2015 00:26
Locatie: Mol

Re: Mijn lievertje.

Bericht door Conny »

@ Marvis: Nu is Correke wel mooi dat was eerst helemaal anders.De persoon waar ik hem van heb gekocht
had hem opgesloten in een schimmelige kelder waar hij enkel iemand zag als hij werd gevoerd en
drinken kreeg.Dan verwonderd het hun dat ze niet aan het dier kunnen komen.
@ stylz: Als je een dier neemt moet je er ook voor zorgen anders kan je het beter weglaten.Ik wist dat
een ara in huis een hele verntwoordelijkheid is,ik kan ook alleen maar aan hem komen.Als iemand anders
probeerd om hem te kroelen word die onherroepelijk gebeten ook als ik niet thuis ben.
@ Fabian: Als je eender welke papegaai geen aandacht geeft worden het enorme krijsers.Het zijn heel
intelligente dieren,ze hebben alles vlug door ook heb ik veel plezier aan hem.
@Esmee: Tegenover mij is Correke ook een schatje.

Dit is Correke bij zijn vorige eigenaar,deze foto's heeft die persoon mij gestuurd toen ik hem had
gevraagd of hij een foto van de ara kon doormailen.

Correke in de kelder,hier kan je al zien aan zijn oogjes dat het eigenlijk wel een lief dier kan worden.
Afbeelding

Deze foto is genomen toen ik naar hem ging kijken met het voornemen hem ook te kopen hoe hij er ook
uitzag dat deerde mij niet.Ik wilde het dier uit die schimmelige kelder redden en hem een gelukkig leven
geven.
Nadat ik er ong.3 kwartier mee aan het praten was kan je al aan hem zien dat hij me begint te vertrouwen,
hij geniet duidelijk van de aandacht die hij kreeg wat je ook aan zijn oogjes kan zien.Die lijken al veel
vrolijker dan op de eerste foto.
Afbeelding
Afbeelding
Sjamanistische wijsheid.
We hebben allen een levende en unieke verbinding met onze levenskracht:het is onze thuishaven als ziel.Wanneer we deze verbinding kracht geven, begint ze ons te gidsen, ze toont ons delen van de blauwdruk van onze ziel,ze maakt het pad duidelijk

Gebruikersavatar

Marvis
0-200
0-200
Berichten: 149
Lid geworden op: 17 feb 2015 15:11

Re: Mijn lievertje.

Bericht door Marvis »

Conny schreef:@ Marvis: Nu is Correke wel mooi dat was eerst helemaal anders.De persoon waar ik hem van heb gekocht
had hem opgesloten in een schimmelige kelder waar hij enkel iemand zag als hij werd gevoerd en
drinken kreeg.Dan verwonderd het hun dat ze niet aan het dier kunnen komen.
Sneue bedoeling. Gelukkig is hij weer mooi opgeknapt!! Een vriendin van mijn oma had ooit ook zo'n ara. Was heel mooi en goed verzorgd. Nadat ze hem had weggegeven aan haar dochter omdat ze oud werd, werd het beestje verwaarloosd. De hele dag in de volle zon in de kooi. Nu weer terug bij het veilige huisje en het contrast is, net zoals bij jouw ara, verbluffend.

Ik heb wel eens met die vogel gebeld xD

Gebruikersavatar

Roy H
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 1878
Lid geworden op: 03 mei 2011 21:43
Locatie: Roermond

Re: Mijn lievertje.

Bericht door Roy H »

Heel mooi dat jij hem zo liefdevol hebt opgevangen, en hij daardoor helemaal is opgeknapt. Papegaaien hebben nou eenmaal veel aandacht nodig. En ze hebben idd maar een baasje :mrgreen:
Heb zelf een grijze roodstaart waar ik alles mee kan doen, de vrouw wordt alleen maar gebeten. Babbelen kan hij als de beste :mrgreen:

Afbeelding


Kan hij ook een beetje praten? Ik weet dat dat bij Ara`s lastiger is, vaak krijsen ze wel veel.
Greetings...

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Conny
0-200
0-200
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 feb 2015 00:26
Locatie: Mol

Re: Mijn lievertje.

Bericht door Conny »

@ Marvis: Liefde en aandacht kan veel doen.
@ Roy: Correke praat als brugman,is hij moe zegt hij Correke slapen zet ik hem dan in zijn kooi
zegt hij slaapwel tot straks.Ook zegt hij Schatje kusje geef ik hem dan een kusje op zijn bek zegt hij hmm
lekker kusje,Hij vraagt ook om te proeven als ik aan het eten ben enz........ Zelfs de VA zegt dat Correke
erg goed en duidelijk praat voor een ara.
Afbeelding
Sjamanistische wijsheid.
We hebben allen een levende en unieke verbinding met onze levenskracht:het is onze thuishaven als ziel.Wanneer we deze verbinding kracht geven, begint ze ons te gidsen, ze toont ons delen van de blauwdruk van onze ziel,ze maakt het pad duidelijk

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Mijn lievertje.

Bericht door stylz »

Roy H schreef:Heel mooi dat jij hem zo liefdevol hebt opgevangen, en hij daardoor helemaal is opgeknapt. Papegaaien hebben nou eenmaal veel aandacht nodig. En ze hebben idd maar een baasje :mrgreen:
Volgens mij hebben papegaaien helemaal geen baasje :P wedden dat die van jou een vrouwtje is roy :P
Jij hebt gewoon 2 vrouwen en jou mensen vrouw is een concurent voor jou papagaaien vrouw :P
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Conny
0-200
0-200
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 feb 2015 00:26
Locatie: Mol

Re: Mijn lievertje.

Bericht door Conny »

stylz schreef:
Roy H schreef:Heel mooi dat jij hem zo liefdevol hebt opgevangen, en hij daardoor helemaal is opgeknapt. Papegaaien hebben nou eenmaal veel aandacht nodig. En ze hebben idd maar een baasje :mrgreen:
Volgens mij hebben papegaaien helemaal geen baasje :P wedden dat die van jou een vrouwtje is roy :P
Jij hebt gewoon 2 vrouwen en jou mensen vrouw is een concurent voor jou papagaaien vrouw :P
Het is een fabeltje dat mannelijke papegaaien naar vrouwen niegen en andersom.
Een papegaai kiest zijn eigen baasje of het nu een mannelijke papegaai of een popje is.
De persoon die de papegaai gekozen heeft zal ook veel meer mogen doen met hem/haar dan iemand anders.
Ik zeg tegen Correke een hij maar het kan evengoed een zij zijn daar het verschil tussen man en pop niet
herkenbaar is aan het uiterlijk.De enige papegaaiensoort waarbij je kan zien dat het een man of pop is,
is een edelpapegaai.De mannen hiervan zijn overwegend groen, de poppen overwegend robijnrood.

Dit is Poucki mijn vorige edelman die is gestorven op 38 jarige leeftijd.
Je ziet aan zijn veren dat hij al ouder is.
Afbeelding

Dit is Polly die ik gekocht heb toen zij 4 jaar was,ik heb haar nu van 4 november 2011.
Afbeelding
Afbeelding
Sjamanistische wijsheid.
We hebben allen een levende en unieke verbinding met onze levenskracht:het is onze thuishaven als ziel.Wanneer we deze verbinding kracht geven, begint ze ons te gidsen, ze toont ons delen van de blauwdruk van onze ziel,ze maakt het pad duidelijk

Plaats reactie

Terug naar “Dieren algemeen”