Mijn lievertje.

Gebruikersavatar

MatthijsH
1000+
1000+
Berichten: 1258
Lid geworden op: 08 nov 2014 21:08
Locatie: Zeeland

Re: Mijn lievertje.

Bericht door MatthijsH »

:tums:

Je ziet dat de dieren heb bij jou echt naar hun zin hebben, ook als je kijkt hoe hij er eerst uit zag!

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Mijn lievertje.

Bericht door stylz »

Conny schreef:
stylz schreef:
Roy H schreef:Heel mooi dat jij hem zo liefdevol hebt opgevangen, en hij daardoor helemaal is opgeknapt. Papegaaien hebben nou eenmaal veel aandacht nodig. En ze hebben idd maar een baasje :mrgreen:
Volgens mij hebben papegaaien helemaal geen baasje :P wedden dat die van jou een vrouwtje is roy :P
Jij hebt gewoon 2 vrouwen en jou mensen vrouw is een concurent voor jou papagaaien vrouw :P
Het is een fabeltje dat mannelijke papegaaien naar vrouwen niegen en andersom.
Een papegaai kiest zijn eigen baasje of het nu een mannelijke papegaai of een popje is.
De persoon die de papegaai gekozen heeft zal ook veel meer mogen doen met hem/haar dan iemand anders.
Ik zeg tegen Correke een hij maar het kan evengoed een zij zijn daar het verschil tussen man en pop niet
herkenbaar is aan het uiterlijk.De enige papegaaiensoort waarbij je kan zien dat het een man of pop is,
is een edelpapegaai.De mannen hiervan zijn overwegend groen, de poppen overwegend robijnrood.
Jij hebt er meer verstand van dan ik, maar ik zou niet weten waarom het een fabeltje zou zijn, feit is dat de papegaai van mn vrouw keurig netjes met haar balste en dat zij lekkerlijk alles met "hem" kon doen en dat ik niet eens in de buurt kon komen zonder aangevallen te worden.
Wie weet zie ik het gedrag verkeerd, maar ik denk dat het meer partner keuze is dan baas keuze.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Mijn lievertje.

Bericht door amber98 »

Wat een super mooie ara, zit erg goed in de veren!
Ben zelf helemaal wild van parkieten en papegaai achtigen en weet zeker dat ik een blauwgele ara ga kopen wanneer ik op mezelf woon.

Gebruikersavatar

karinD Zuid-Holland
1000+
1000+
Berichten: 2096
Lid geworden op: 27 feb 2013 10:49
Locatie: Het Groene Hart

Re: Mijn lievertje.

Bericht door karinD »

Wat een schitterend dier is dat!
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen

Plaats reactie

Terug naar “Dieren algemeen”