Gevonden hout

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
RFrerejean
0-200
0-200
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 feb 2020 12:29
Locatie: Druten

Gevonden hout

Bericht door RFrerejean »

Hoi allemaal,

Vandaag kwam ik dit prachtige stuk (wilgen?)hout tegen tijdens het wandelen langs de rivier. Ik heb al het een en andere gelezen over hoe je het moet schoonmaken, maar ik kan er niet zo goed achterkomen hoe lang het duurt voordat het gaat verrotten in je aquarium. Wat denken jullie, kan het langer dan een jaar in je aquarium zitten zonder problemen of zal het eerder maar een half jaar goed blijven?

Het zou geweldig zijn om hem in mn aquarium te hebben, maar om nou alles te gaan veranderen en dan na een half jaar te zien dat hij al uit elkaar valt is nou ook weer niet mijn bedoeling.

Ik ben benieuwd naar jullie mening!

Groetjes, Roanne

Afbeelding

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Gevonden hout

Bericht door amber98 »

Dit is erg lastig te zeggen, elke houtsoort heeft zijn eigen tijd van vergaan. Het kan prima een jaar of langer mee gaan, kan ook zijn dat het al eerder gaat rotten. Zal echt uitproberen zijn. Sowieso niet uitkoken , anders begint het al bijna direct met rotten

Gebruikersavatar

Parketterie
0-200
0-200
Berichten: 41
Lid geworden op: 21 feb 2021 15:38

Re: Gevonden hout

Bericht door Parketterie »

Een jaar zal het zeker meegaan, wilg is wel een heel zachte houtsoort maar moet wel lukken, controleer wel of het overal nog sterk en solide aanvoelt en zorg wel dat het helemaal onder water zit. Succes

Plaats reactie

Terug naar “Bodembedekking, inrichting en plaatsing”