Hulp met inrichten

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
sarah
0-200
0-200
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 aug 2020 13:47
Locatie: Deventer

Hulp met inrichten

Bericht door sarah »

Hi iedereen.

Nadat ik al lang een 30 liter bak had, heb ik toch besloten om een 200 liter te kopen. Ik heb hem een tijdje geleden ingericht zo goed ik kan, maar ik ben er nog steeds niet 100% blij mee. Ik heb sinds gisteren aan de rechterkant nog wat vallisneria geplant, maar naar mijn idee heb ik het niet heel goed ingericht. Maar de oplossing weet ik ook niet.

Heeft iemand tips? Of ik bijvoorbeeld even het hout of stenen een andere plaats moet geven? Of de plantjes ?

Alvast bedankt!
Afbeelding

Gebruikersavatar

Hans
200-400
200-400
Berichten: 290
Lid geworden op: 17 okt 2020 10:42

Re: Hulp met inrichten

Bericht door Hans »

---
Hoi Sarah,

Ik vind het er niet eens slecht uitzien hoor.

De inrichting is en blijft natuurlijk heel erg persoonlijk, maar waar je rechts

de vallisneria hebt gezet, mag misschien wel een paar meer en dan eerst maar

eens vol laten groeien...

Al je planten moeten gewoon groter worden en dan kan je pas [ misschien ]

dingen voorzichtig aanpassen.

Geduld hebben moet je even leren en hoort ook bij het opzetten van een aquarium :mrgreen:

---
GROETEN HANS

IMPERFECTION IS BEAUTY, MADNESS IS GENIUS AND IT'S
BETTER TO BE ABSOLUTELY RIDICULOUS THAN ADSOLUTELY BORING

Gebruikersavatar

Muppet1987
1000+
1000+
Berichten: 2012
Lid geworden op: 04 nov 2017 20:17

Re: Hulp met inrichten

Bericht door Muppet1987 »

Hey Sarah,
Wat Hans ook zegt: ik zou wat meer Vallisneria neerzetten. Verder is het misschien mooi om met hout wat meer in de hoogte te werken? Het is nu allemaal nog wat ‘vlak’. Natuurlijk gaan de planten nog groeien, maar stenen en hout doen ook veel met je scape. Je kan ook zeggen dat je in één van de hoeken de hoogte ingaat. Verder kan een ‘bruggetje’ van takken wonderen doen voor de dieptewerking in je bak. Bij voorkeur takken die van voor naar schuin naar achteren lopen. Je oog wordt dan automatisch naar achteren getrokken.

Zomaar wat ideetjes. Ben benieuwd naar het eindresultaat! Post rustig meer foto’s hoor!

Plaats reactie

Terug naar “Bodembedekking, inrichting en plaatsing”