Mijn hardscape voelt niet "af"

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
spyterra
0-200
0-200
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 aug 2020 11:58

Mijn hardscape voelt niet "af"

Bericht door spyterra »

Afbeelding

Afbeelding
Tot nu toe ziet het er zo uit (planten moet ik later nog halen want ik schijn een dure smaak te hebben :lol: )
Ik heb de stenen geplaats maar het voelt nog niet als 1 geheel en ik kan mijn vinger er maar niet op leggen :x . Iemand hier een idee of een vlaag van inspiratie bij het zien van de setup?

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Mijn hardscape voelt niet "af"

Bericht door amber98 »

Je zou aan de linkerkant nog een stuk hout kunnen plaatsen wat de hoogte in gaat. Spiderwood is dan denk ik het mooiste.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
spyterra
0-200
0-200
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 aug 2020 11:58

Re: Mijn hardscape voelt niet "af"

Bericht door spyterra »

amber98 schreef: 13 aug 2020 23:56 Je zou aan de linkerkant nog een stuk hout kunnen plaatsen wat de hoogte in gaat. Spiderwood is dan denk ik het mooiste.
goed idee morgen maar even kijken wat er zoal te vinden is in de buurt :D

Gebruikersavatar

edingg
0-200
0-200
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 aug 2020 08:51
Locatie: schagen
Contacteer:

Re: Mijn hardscape voelt niet "af"

Bericht door edingg »

zoiets ongeveer, dacht ik? en dan lekker wat mos erop en aan de rechterkant een grote plant voor het pomphuisje voor het evenwicht:)

Afbeelding

Gebruikersavatar

CoenDuvekot
0-200
0-200
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 aug 2020 11:18

Re: Mijn hardscape voelt niet "af"

Bericht door CoenDuvekot »

Dat hout niet precies in t hoekje maar op ongeveer 1/3 van de bak. Verder snap ik dat "zwaard" niet helemaal.
Je achterwand en rotsen vormen geen geheel. T is nu te verschillend qua kleur en qua vorm.
Daar kom je vaak mee weg als je een meer gladde achterwand hebt maar jij hebt er een met uitgesproken relief. Dat botst met je rotsen.
Verder is t allemaal nogal donker, zwarte achterwand en zwarte bodem...

Gebruikersavatar

Muppet1987
1000+
1000+
Berichten: 2012
Lid geworden op: 04 nov 2017 20:17

Re: Mijn hardscape voelt niet "af"

Bericht door Muppet1987 »

Een donkere achtergrond en bodem kan juist ook veel diepte creëeren. Het effect van het oneindige. Ik heb dit zelf ook:
Afbeelding

Verder denk ik juist dat de rotsen een mooi en warm contrast vormen met de rest. Vergeet niet dat er ook nog groene planten in komen! Daarbij: de kleur van vissen komt beter uit tegen een donkere achtergrond.

Qua scape kun je ook aan dit denken:
Afbeelding
Dan hebben je vissen veel zwemruimte. Probeer ten allen tijde symmetrie te vermijden. Dat zijn mijn tips. 😉 ben benieuwd wat je er van maakt!

Ps.: dat zwaard vindt hij gewoon leuk denk ik! 😃 smaken verschillen natuurlijk, maar het gaat erom waar je zélf naar wil kijken!

Plaats reactie

Terug naar “Bodembedekking, inrichting en plaatsing”