Stenen

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
MelanieTQ
0-200
0-200
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 aug 2018 04:43
Locatie: Haarlem

Stenen

Bericht door MelanieTQ »

Hey allemaal,

Ik heb van mijn schoonmoeder hele mooie stenen gekregen die heeft zij op het strand gevonden in Zeeland. En ik zou ze graag in mijn aquarium willen plaatsen, maar ik wil eerst zeker weten of ze geschikt zijn. Ik heb zelf geen idee wat het voor stenen zijn, mijn schoonmoeder heeft ook geen idee.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Rio 125 gezelschapsbak, Primo 60 gezelschapsbak
Eheim Jager
Jbl bio CO2
JBL CristalProfi e702 greenline

Gebruikersavatar

Joey
0-200
0-200
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 mei 2018 16:10

Re: Stenen

Bericht door Joey »

Hoi Melanie. Ik ben zelf nog maar 13 en heb ook niet zo heel veel verstand van stenen. Maar ik heb een keer een filmpje gezien dat als je een van de stenen in het bakje doet en er azijn over heen gooit er geen bubbeltjes moeten komen. Komen die er wel is het een kalk steen en kan deze niet gebruikt worden komen er geen belletjes kunnen ze wel gebruikt worden. De stenen zien er trouwens wel erg puntig/scherp uit. Je vissen kunnen zich daar wel aan snijden en beschadigen.

Mvg. Joey

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
MelanieTQ
0-200
0-200
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 aug 2018 04:43
Locatie: Haarlem

Re: Stenen

Bericht door MelanieTQ »

Joey schreef: 27 sep 2018 16:14 Hoi Melanie. Ik ben zelf nog maar 13 en heb ook niet zo heel veel verstand van stenen. Maar ik heb een keer een filmpje gezien dat als je een van de stenen in het bakje doet en er azijn over heen gooit er geen bubbeltjes moeten komen. Komen die er wel is het een kalk steen en kan deze niet gebruikt worden komen er geen belletjes kunnen ze wel gebruikt worden. De stenen zien er trouwens wel erg puntig/scherp uit. Je vissen kunnen zich daar wel aan snijden en beschadigen.

Mvg. Joey
Hey Joey,

Top dank je wel ik zal aankomende week eens wat azijn halen en het uitproberen. Had het ooit weleens gelezen idd maar was het vergeten.

Ik zal als ze geschikt zijn wel even goed uitzoeken welke stenen niet te scherp zijn.

Thanks voor je reactie en leuk dat je op je 13e al met aquaria bezig bent!

Groetjes Melanie
Rio 125 gezelschapsbak, Primo 60 gezelschapsbak
Eheim Jager
Jbl bio CO2
JBL CristalProfi e702 greenline

Gebruikersavatar

OlliePindakaas
0-200
0-200
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 jul 2018 15:27

Re: Stenen

Bericht door OlliePindakaas »

Wellicht een zeer late reactie (cq. bumber), doch wens ik te reageren.

Hoewel het advies van @Joey erg goed is, wordt er met deze test enkel gekeken of er kalk in zit. Zo ja, dan is het enkel af te raden om deze in zacht zoet water te leggen en/of aan te raden om deze in hard zoet water te leggen. Daarmee betreft het dus zoet water.
Echter zijn deze stenen gevonden om het zoute strand van Zeeland, zodat deze stenen erg zout (kunnen) zijn en daarmee beter geschikt zijn voor zout zeeaquarium.

Dus ik raadt het juist daarom af, minder om de kalk, beduidend meer om de zout, sorry...
Samen lukt het gezelliger

Eigen aquariumervaring:

Plaats reactie

Terug naar “Bodembedekking, inrichting en plaatsing”