Aquarium make-over

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Aquarium make-over

Bericht door Linda »

Ja, dat is wel weer een hoop werk :(
Hopelijk werkt het verdelen een beetje!

Misschien eens kijken of je ergens poelslakjes vandaan kunt halen. Die woelen ook in je bodem.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Aquarium make-over

Bericht door tobyderks »

Ik ben heel erg opgelucht! De donkere plek bleek dus van een voedingstabletje te komen van de crypto's, het zand slibt dus (nog) niet dicht!!!
Maar nu mijn andere probleem nog. O die had ik nog niet verteld!!! Ik vrees dat de goerami die is gestorven de vrouw was... deze andere 2 doen de hele dag niks anders als vechten met elkaar! Ik denk dat ik er dus maar 1 aan ga bieden hier en anders vraag ik of ik er 1 mag ruilen voor een vrouw bij de mv volgende week. Die ik nu heb zijn de gele variant, maar bij wildkleur is het geslachtsonderscheid makkelijker. Kan ik dan een wildkleur vrouw vragen zodat ik zeker weet dat ik een vrouw krijg of zullen een wildkleur vrouw en geel man niet koppelen?

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Aquarium make-over

Bericht door amber98 »

Gelukkig! Je corydoras gaan dadelijk ook je bodem wat luchtiger houden. (Binnen een week ligt al het zand waterpas, geloof je) :)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Aquarium make-over

Bericht door tobyderks »

Ja amber ik geloof je hoor! Lijken me zo'n leuke visjes, kan niet wachten!!!

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Aquarium make-over

Bericht door Linda »

Poeh! Gelukkig was het geen slib.....
Leek me ook wel een beetje snel..Zo lang staat je bak nog niet...

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Aquarium make-over

Bericht door tobyderks »

Nee daarom. Ik dacht ook hè gadsie niet nu al! Maar ben wel heel erg opgelucht hoor.

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Aquarium make-over

Bericht door Linda »

Ja dat geloof ik best :lol:

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Aquarium make-over

Bericht door tobyderks »

Nou net een uur lang geprobeerd de goerami's op de foto te krijgen :mrgreen: . Niet helemaal goed gelukt, maar misschien is dit wel voldoende. Ik maak nog een topic waar ik er 1 aanbied maar ik plaats eerst hier de foto's voor het geval dat het toch allebei vrouwtjes of toch man en vrouw blijkt te zijn.
Dit zijn de vechtersbazen:

Goerami A:

Afbeelding



Afbeelding


Goerami B:


Afbeelding




Afbeelding
Laatst gewijzigd door tobyderks op 13 nov 2016 21:15, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Aquarium make-over

Bericht door Tim »

volgens mij zijn dat allebij mannetjes!

ik kan fotos van mijn harem maken voor je maar de vrouw is helemaal geel en heeft geen blauw of groen zoals de man dat heeft.

edit: hier heb ik foto's

de man:

Afbeelding

de vrouw:

Afbeelding
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Aquarium make-over

Bericht door tobyderks »

Dankje tim! Dat vermoede ik al het is zo onrustig. Ik kan pas eind van de week eentje wegbrengen, zou ik ze moeten scheiden? Ik heb nog de 30 liter bak, maar geen ingedraaide filter.

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Aquarium make-over

Bericht door Tim »

zou wel het beste zijn toby! je kan ook effe afwachten en hem dinsdag terug brengen naar de maanvis als je dan zou kunnen.
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Aquarium make-over

Bericht door tobyderks »

Ja dat is het nu juist. Ik zit 3 dagen in de week tot half 5 op school. Pap is herstellende van een liesbreuk operatie dus mam moet alles alleen doen in het bedrijf. Alleen vrijdag ben ik half 3 klaar en heeft mam pas tijd op mee te gaan. Of pas volgende week dinsdag.
Ik heb alles in huis om het bakje opnieuw op te zetten. Maar ja het indraaien. Ik kan de filter in de nu draaiende bak hangen maar of er dan morgen al genoeg bacterieën inzitten betwijfel ik. Ik heb ook geen broedbakje ofzo, wat raden jullie aan?

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Aquarium make-over

Bericht door amber98 »

Als je elke dag 10L ververst, zou het ook moeten gaan om hem in de 30L bak te zetten zonder ingedraaid filter. Mijn 2 sluiers en 2 babies zitten ook in een bak zonder filter of bodem. Met elke dag water verversen, zijn ze de vorige winter goed doorgekomen. Dan kun je hem vrijdag ofzo wegbrengen

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Aquarium make-over

Bericht door Linda »

Dat zijn duidelijk twee mannen, dat kun je zien aan de zwarte buikvinnen.
Vervelend dat je niet eerder tijd hebt Toby...Tijdelijk in de 30 liter moet geen probleem zijn wat Amber al zei.

Wat vervelend ook trouwens voor je vader..Gaat het goed met hem? Je moeder zal het wel druk hebben nu..

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Aquarium make-over

Bericht door tobyderks »

Dan ga ik dat morgen meteen regelen. Ook mail ik de maanvis even, ik weet dat ze vaak wel vissen aannemen, maar er lang niet altijd blij mee zijn. :mrgreen: maar kan ik zo maar een vrouwtje bij de man zetten, is het dan zeker dat ze gaan koppelen?

Ja hij is 2 weken geleden al geopereerd, maar w dagen na de operatie moest hij ontzettend hard niezen en dst schoot naar binnen toe. Nou je kan al raden, begon alles weer te bloeden en moest ie weer naar het ziekenhuis. Dat heeft het herstel nogal belemmerd. Nu gaat het wel weer beter en doet ie steeds meer. Mam heeft het inderdaad erg druk, maar hier binnen doen mijn broertje, broer en ik zo veel mogelijk helpen, mijn broer ook op stal. Oma doet al iedere dag de was, arm mens, maar eigenweis als de pest ! :lol:

Plaats reactie

Terug naar “Bodembedekking, inrichting en plaatsing”