Aquarium make-over

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: grind vervangen door zand?

Bericht door Linda »

:cheer:
Fijn dat je geslaagd bent!

Haha ja dat denk je al gauw :lol:
Tot je thuiskomt en het in proportie ziet met de bak, dan ben je vaak blij dat je niet toch dat grotere stuk hebt meegenomen :P

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6226
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: grind vervangen door zand?

Bericht door amber98 »

Leuk dat je mooie stukken hout hebt gevonden. Ik denk juist altijd andersom en kom vrijwel altijd met te kleine stukken hout terug..

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: grind vervangen door zand?

Bericht door Tim »

ik moet ze altijd inkorten :lol: :lol: leuk dat geslaagd bent!
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: grind vervangen door zand?

Bericht door tobyderks »

Ik had eerst een grotere in mijn hand, maar deze was 40 euro, vond dat nogal duur. Dus ja toch maar in een andere bak kijken, met zo'n 'er zal toch niks bij zitten' instelling ) en ja hoor, beet! Ik vrees alleen dat 1 wortel veel te groot is waardoor hij er in de breedte niet in past, maar dat moet ik nog even passen en meten. Ik denk dat ik dan gewoon een stukje kan afzagen/knippen?
Nu in een bak met water gezet, maar schoot vrijwel direct weer naar boven....

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6226
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: grind vervangen door zand?

Bericht door amber98 »

Soms passen stukken hout wel als je ze omdraait. Misschien kan jouw stuk dadelijk ook net even wat anders geplaatst worden en toch passen, dus ik zou nog even wachten met stukken eraf halen ;) een bord op het hout leggen helpt om het helemaal onder water te houden, dan watert het sneller in op alle plaatsen ipv dat er stukken boven water liggen en je maar voor de helft inwatert :)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: grind vervangen door zand?

Bericht door tobyderks »

Ja ik ga straks eerst passen en meten, kan er altijd iets afhalen, erbij doen is moeilijker...
Bedankt voor de tip! Zat al te denken wat ik er in hemelsnaam op moest leggen. Hij zit nu helemaal onder water.
Ik heb net geziegezien dat er aan de achterzijde een gleuf zit. Lijkt mij erg leuk om daar een anubias nana in te doen!

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6226
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: grind vervangen door zand?

Bericht door amber98 »

Zeker een leuk idee! Heb ik hier ook gedaan in zowat alle gleuven die erin zaten :)

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: grind vervangen door zand?

Bericht door Linda »

Ik heb ze ook onder water liggen met stenen erop. Ik heb ze vanochtend nog getest maar ze drijven nog steeds...Ik ga pas beginnen als ze echt niet meer drijven. Dan doe ik het in één keer goed.
Spiderwood is gewoon gemaakt om plantjes tussen te proppen :lol:

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: grind vervangen door zand?

Bericht door tobyderks »

Ja ik maar wil het hout ook niet te vol maken. Wat mos en anubias, maar je moet het hout ook nog wel gewoon kunnen zien. Verder weet ik nog niet wat ik met planten enzo wil. Eerst het zand en het hout, dan kijk ik wat ik van de oude planten nog wil en kan gebruiken en daarna ga ik naar nieuwe planten kijken.
Mijn doos moet ik echt niet aanraken want 1 schok en hij schiet weer naar boven! Het water is wel gaan kleuren, moet ik dit verversen?

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: grind vervangen door zand?

Bericht door Linda »

Het water verkleurd door het looizuur in het hout. Ik weet eigenlijk niet of het sneller minder wordt wanneer je ververst. Het wordt sowieso wel steeds minder.. :kwnie:
Ik doe het niet, de speciekuip staat bij mij in de tuin en er zit flink wat water in :P
Misschien dat ik wanneer ik ga beginnen met inrichten het nog een paar keer spoelen. Plus dat de witte laag ook steeds terugkomt na verversen tot het vanzelf verdwijnt..Dus daar hoef je het ook niet voor te doen.

Ik heb in mijn meter op de schop topic een filmpje gezet met een mooie scape. Misschien ook iets voor jou?

Kun jij ook niet wachten om te beginnen?? :jump: :jump: :jump: :jump:

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: grind vervangen door zand?

Bericht door tobyderks »

Linda schreef:Het water verkleurd door het looizuur in het hout. Ik weet eigenlijk niet of het sneller minder wordt wanneer je ververst. Het wordt sowieso wel steeds minder.. :kwnie:
Ik doe het niet, de speciekuip staat bij mij in de tuin en er zit flink wat water in :P
Misschien dat ik wanneer ik ga beginnen met inrichten het nog een paar keer spoelen. Plus dat de witte laag ook steeds terugkomt na verversen tot het vanzelf verdwijnt..Dus daar hoef je het ook niet voor te doen.

Ik heb in mijn meter op de schop topic een filmpje gezet met een mooie scape. Misschien ook iets voor jou?

Kun jij ook niet wachten om te beginnen?? :jump: :jump: :jump: :jump:
Ja ik zag het Linda, maar voor mij toch iets te moeilijk en ik heb maar een klein bakje. Ik kijk trouwens continue van zulke filmpjes!
Nou echt niet hoor Linda!! !! Ik wil gewoon nu mijn bed uit springen en beginnen, maar dat zullen we maar niet doen. Kan niet wachten tot de vakantie, hopelijk hoef ik dan niet veel te werken... En en iedereen hier ziet het nut er niet van in en snapt de (goede gezonde) spanning niet! Nou maar dan moet je Mam maar eens zien met iets nieuws voor de paarden of mijn broertje met een nieuw spelletje, daar snap ik nou niks van!
En ik heb ook gewoon iedere dag een ander idee hoe ik het wil, naaahhhh niet te doen enigenlijk :P

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: grind vervangen door zand?

Bericht door Linda »

:lol:
Ja dat iedere dag een ander idee dat ken ik wel!
Haha, zo zie je maar dat iedereen ergens anders enthousiast van wordt :)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: grind vervangen door zand?

Bericht door tobyderks »

Linda schreef::lol:
Ja dat iedere dag een ander idee dat ken ik wel!
Haha, zo zie je maar dat iedereen ergens anders enthousiast van wordt :)
Ja klopt. Uuhh is het normaal dat mijn hout nu al begint te schimmelen?

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: grind vervangen door zand?

Bericht door Linda »

Yep :D

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: grind vervangen door zand?

Bericht door tobyderks »

Hoera! Het hout drijft niet meer! Het water word wel steeds erg vies dus zo nu en dan verschoon ik het. Vreemd genoeg komt de schimmel niet meer terug nadat ik het eraf heb gespoeld, misschien later nog.
Ik had nog even een vraag over de garnalen. Die krengen zullen natuurlijk overal tussen schieten als ik ze probeer te vangen. (De garnalen die ik overigens in die tijdelijke garnalen bak met de jonkies) het zijn er niet zo veel, maar zou het verstandig zijn om nu al proberen te vangen als ik er 1 zie lopen? Of zal dit juist alleen maar meer stres geven bij de garnalen die overblijven omdat er dan steeds minder blijven zitten?

Plaats reactie

Terug naar “Bodembedekking, inrichting en plaatsing”