Aquarium make-over

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: grind vervangen door zand?

Bericht door tobyderks »

Ik heb net even lopen zoeken, maar onze dozen zijn toch net iets kleiner als ik dacht. De grootste is 30 / 40 liter.
Uhm ons bad is al een half jaar niet meer gebruikt... Als ik deze nou eens voor 50 l vul? Of blijven hier altijd zeepresten in zitten? Tips?

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6226
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: grind vervangen door zand?

Bericht door amber98 »

Blijven vrijwel altijd zeepresten in zitten. Misschien een speciekuip kopen? Die zijn niet duur en heb je van 100L.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: grind vervangen door zand?

Bericht door tobyderks »

Mam kwam net met een andere doos aanzetten. Deze is 54 x 34 x 24. Het aquarium is 60 x 30 x 30. Deze doos is zeker nog net iets te klein?
Bedankt voor de tip van die speciekuip, zal er eens naar kijken.

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: grind vervangen door zand?

Bericht door Linda »

Dat de doos (plastic neem ik aan? :P ) iets kleiner is, is niet erg toch? Het is maar tijdelijk.

Ik ga binnenkort ook zand ipv grind in mijn bakkie gooien! Maar dat had je al gelezen volgens mij :mrgreen:
Je moet wel tevreden zijn met je bak anders gaat de lol er vanaf..
Hout is niet zo duur hoor. Meestal betaal je zo'n € 5 voor een stuk rond de 20 cm. Maar het ligt wel aan het hout..
Ik ga binnenkort ook even kijken voor een mooi stuk hout alvast. Kan dat zoals jij al zei lekker inwateren en dan drijft het niet wanneer je eindelijk je bakkie kunt gaan inrichten. :D
Die zaak in Wijchen ken ik. Is een leuke zaak maar vrij klein. Ze hebben zelfs een zoutwaterbak :D
Ga jij maar lekker daar kijken, dan ga ik lekker naar de maanvis, meer hout voor mijn mwahahaha :P
Ik ga morgen toevallig (nou ja..toevallig..) naar Zoo&zo in Ede (het voormalige guppy) Ben er laatst ook geweest en ze hebben een erg mooie aquariumafdeling! Zeker de moeite waard als je een keer tijd hebt!
Ik vind zelf Kuhlii's leuker dan Cory's, ook omdat ze zo lang mee gaan. Ik lees toch vaak dat Cory's vrij snel dood gaan..Mijn kuhli's heb ik al jaren!

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: grind vervangen door zand?

Bericht door tobyderks »

Linda schreef:Dat de doos (plastic neem ik aan? :P ) iets kleiner is, is niet erg toch? Het is maar tijdelijk.

Ik ga binnenkort ook zand ipv grind in mijn bakkie gooien! Maar dat had je al gelezen volgens mij :mrgreen:
Je moet wel tevreden zijn met je bak anders gaat de lol er vanaf..
Hout is niet zo duur hoor. Meestal betaal je zo'n € 5 voor een stuk rond de 20 cm. Maar het ligt wel aan het hout..
Ik ga binnenkort ook even kijken voor een mooi stuk hout alvast. Kan dat zoals jij al zei lekker inwateren en dan drijft het niet wanneer je eindelijk je bakkie kunt gaan inrichten. :D
Die zaak in Wijchen ken ik. Is een leuke zaak maar vrij klein. Ze hebben zelfs een zoutwaterbak :D
Ga jij maar lekker daar kijken, dan ga ik lekker naar de maanvis, meer hout voor mijn mwahahaha :P
Ik ga morgen toevallig (nou ja..toevallig..) naar Zoo&zo in Ede (het voormalige guppy) Ben er laatst ook geweest en ze hebben een erg mooie aquariumafdeling! Zeker de moeite waard als je een keer tijd hebt!
Ik vind zelf Kuhlii's leuker dan Cory's, ook omdat ze zo lang mee gaan. Ik lees toch vaak dat Cory's vrij snel dood gaan..Mijn kuhli's heb ik al jaren!
Haha ja de doos is van plastic, tja karton maakt zo'n rommel niet? Ik kan niet zo goed dwijlen en dan zit je ook nog eens met het probleem dat er 13 vissen op de grond maar adem (uh water) liggen te happen... nee ik gebruik wel een plastic bak. ;)
Maar ja het is maar tijdelijk. Als het niet zo veel uitmaakt gebruik ik die gewoon.
Ja de lol begint er nu wel af te raken. Laat Mijn aquarium niet graag zien dus daar moet verandering in komen!
Ik ben van plan daar maandag eens binnen te wippen. Ik zit in grave op school en ben lekker vroeg uit dus dat is maar een stukje.
Niet te vroeg juichen Linda, Als ze daar niks hebben kom in vanzelf naar Nijmegen. Wordt knokken denk ik :hamer:
Ik zal eens kijken voor zoo&zo.
Je bedoeld de modderkruipers toch? Nee dat is geen optie. Die lijken te veel op slangen en dan komt Mam mijn kamer niet meer binnen. Moet ik voortaan zelf de was doen...... :mrgreen:

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: grind vervangen door zand?

Bericht door stylz »

Niet elke plastic doos is zo maar geschikt als tijdelijk aquarium, veel plastics geven weekmakers af, dat is schadelijk voor je planten en vissen.
Speciekuipen zijn van PE dat is veilig, wordt ook voor waterleidingen gebruikt
Lang niet alle plastic is, Voedsel kwaliteit, niet voor niets dat die kwaliteit bestaat :lol:
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: grind vervangen door zand?

Bericht door tobyderks »

stylz schreef:Niet elke plastic doos is zo maar geschikt als tijdelijk aquarium, veel plastics geven weekmakers af, dat is schadelijk voor je planten en vissen.
Speciekuipen zijn van PE dat is veilig, wordt ook voor waterleidingen gebruikt
Lang niet alle plastic is, Voedsel kwaliteit, niet voor niets dat die kwaliteit bestaat :lol:
Deze doos is van pp (polypropyleen). Onder op de doos stond zo'n driehoek met PP. Is dit veilig?

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: grind vervangen door zand?

Bericht door Linda »

:kwnie: Geen idee of pp veilig is

Haha ik heb ondertussen mijn hout al gevonden dus tenzij je ook nog stenen moet hebben wordt het eerder :proost: dan :hamer:

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: grind vervangen door zand?

Bericht door tobyderks »

Ja zag ik. Mooie stukken trouwens!
Ik wil een plekje niet beplanten voor de corydoras, Maar dat zal dan zo kaal zijn. Misschien heb ik dus toch wel een paar stenen nodig voor een geitje ofzo..... ;)

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: grind vervangen door zand?

Bericht door Linda »

Een geitje??

Thanks! Ik wil zelf ook een soort "strandje" maken. Maar daarover meer in mijn eigen topic :mrgreen:

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: grind vervangen door zand?

Bericht door tobyderks »

@#/÷×+*& (mag niet schelden toch ;) )

Heb een nieuwe telefoon, Ben niet gewend aan autocorrectie. Dus ja soms gaat het wel eens fout. Ik bedoelde een grotje. Mhhh, Maar op zich is een geitje ook leuk....

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: grind vervangen door zand?

Bericht door Linda »

tobyderks schreef:@#/÷×+*& (mag niet schelden toch ;) )

Heb een nieuwe telefoon, Ben niet gewend aan autocorrectie. Dus ja soms gaat het wel eens fout. Ik bedoelde een grotje. Mhhh, Maar op zich is een geitje ook leuk....
:lachen:
Leuk hè autocorrect??

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6226
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: grind vervangen door zand?

Bericht door amber98 »

Corydoras zullen een grotje ook zeker waarderen ;) hier zitten ze ook veel onder de gemaakte tunnels onder het hout in

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: grind vervangen door zand?

Bericht door tobyderks »

in het winkelcentrum waar ik werk hebben ze ook een dierenwinkel. ik gister mijn telefoon vergeten (waren leuke pauzes joh :| ) dus in de pauze even langs die winkel op. ik verwachte niet dat ik er iets zou vinden, maar dit hout was wel echt heel erg hopeloos. viel zowat uit elkaar toen ik het aanraakte. en het was nog lelijk ook....
ik had er wel een leuke steen gevonden. deze was hol aan de onderkant dus zou gelijk een leuke grot zijn voor de corys en garnalen. maar deze steen was blauw/grijzig dus heb hem toch maar laten liggen omdat ik ook niet zou weten wat ik ergens anders misschien nog zou tegenkomen. overigens stond er ook niks van een kaartje bij wat voor steen het nou was.
morgen maar eens bij aqua mevi kijken.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: grind vervangen door zand?

Bericht door tobyderks »

Nou heb een stuk Spider voor! Het is geen spektakel druk, maar ik ben er erg blij mee!!!
Stenen hadden ze nu niet. Nou ja alleen van die grote lompe stenen. Ze zou ze wel gaan bestellen.
De winkel is inderdaad heel klein, maar toch hebben ze wel veel. De vrouw in de winkel was ook heel aardig en hielp mij goed! Hier ga ik zeker vaker langs!

4988

4989
(En ik in de winkel denken dat het veel te klein zou zijn :mrgreen: )

Plaats reactie

Terug naar “Bodembedekking, inrichting en plaatsing”