Hulp bij keuze maken

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Saskia1984
0-200
0-200
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 sep 2016 10:11

Hulp bij keuze maken

Bericht door Saskia1984 »

Hallo allemaal!
Sinds vandaag bij jullie aangesloten en flink aan het lezen en aan het leren.
Na lang zoeken en research doen sinds vanmorgen net bij wildkamp filterzand besteld om op de bodem te doen van ons aquarium een Juwel rio 240
Waar heb ik jullie hulp bij nodig....
We komen er gewoon niet uit of we een malawi of tanganyica willen of juist een bak specifiek op maanvissen gericht.
Wat doen we met de achtergrond dan, gewoon een poster of juist iets in de bak?
Verlichting?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en wat er eventueel mogelijk is.
Is de bak wel groot genoeg voor wat wij willen?
Wat zou bijvoorbeeld een mooi vissenbestand zijn

Een heel aantal jaar geleden altijd heel actief geweest met aquariums bakken gehad van 60cm tot zelfs 3 meter maar merk nu pas hoe ontzettend veel kennis er bij mij verloren is gegaan. :oops:

Ik heb de bak 2e hands gekocht deze is gelukkig in perfect staat.
Er zit een tetratec ex 1200 filter bij en zelfs een hele CO2 set van dennerle maar geen idee hoe deze werkt

Mocht mijn vraag of 1 van de vragen offtopic zijn hoor ik dit graag weet even niet waar ik deze dan moet stellen :vis:

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Hulp bij keuze maken

Bericht door amber98 »

Voor maanvissen is het helaas te klein. Dit is toch minimaal een 150cm met een hoogte van minimaal 60cm.

Ik las in je voorsteltopic dat je sluierstaarten in 60cm hebt zitten, dit is helaas veel te klein. Ze zouden perfect in deze bak kunnen. ;) Er zouden Max 4 sluiers in kunnen. Sluiers vinden zand erg leuk om in te wroeten, willen niet heel veel planten, dat neemt te veel plaats in beslag. Het beste is wat snelgroeiende planten zoals vallisneria, waterpest, cabomba, drijfplanten, hoornblad enz die je tegen de achterkant aan plant. Verder het liefst geen decoratie, zodat ze goed kunnen bewegen. Dat zou dus een idee kunnen zijn, als je in deze al iets anders wilt, zul je ook nog een oplossing moeten bedenken voor de sluierstaart ;) een aquarium daarvoor hoort min 120cm breed te zijn en 50L per vis gerekend te worden.

Plaats reactie

Terug naar “Bodembedekking, inrichting en plaatsing”