Aquascaping veilig bouwen

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Aquascaping veilig bouwen

Bericht door stylz »

klopt natuurlijk dat reefconstruct vaak gebruikt wordt in zee aquaria, je kan er stenen mee vast zetten, maar meer nog gebruikt om koraal op je levendsteen te lijmen.

in zoet water ligt dit minder voor de hand, de stenen zijn veel zwaarder en je stapelt veel minder dan in een zeebak.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

Hartenheer
200-400
200-400
Berichten: 306
Lid geworden op: 08 jul 2011 21:48
Locatie: IJmuiden / NL

Re: Aquascaping veilig bouwen

Bericht door Hartenheer »

stylz schreef:je maakt dat zo bv, niet te veel zorgen je bak houd het echt wel en stenen zakken niet weg in het zand tenzij je gravende vissen hebt, dan altijd vanaf de bodemplaat stapelen

https://www.youtube.com/watch?v=ad0pwwt17KU

Door een zeer drukke week achter de rug te hebben {verhuizing}, en geen internet. Ben ik een hoop aan het terug lezen, en zag dat ik was vergeten om te reageren op dit filmpje.

Het valt me altijd op, dat bij de demo's die je op YouTube ziet de bodemsubstraat altijd zo uit de verpakking wordt toegevoegd.
Als je het in een winkel ziet, staat er altijd goed naspoelen. Dat verbaast me zeer :?

Normaal zou je een week troebel water hebben.

Ben vele jaren uit de tropische aquarium wereld geweest, maar is dit een bepaald merk of zo? :?:
Met vriendelijke groeten,
Willem

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Aquascaping veilig bouwen

Bericht door stylz »

Dit is ADA een begrip in de scaping wereld.

Mooi spul maar zwaar aan de prijs, voor de meeste van ons over de top, maar het is over het algemeen zo'n beetje het beste wat je kan kopen.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Aquascaping veilig bouwen

Bericht door amber98 »

Hier heb ik zwart zand van de hornbach en daar staat ook op dat je alles moet spoelen met lauw water. Niet gedaan, maar ook geen troebel water gehad. Is dus niet altijd nodig als het word aangegeven.

Gebruikersavatar

Menky
0-200
0-200
Berichten: 142
Lid geworden op: 03 dec 2015 18:33

Re: Aquascaping veilig bouwen

Bericht door Menky »

Hartenheer schreef: Het valt me altijd op, dat bij de demo's die je op YouTube ziet de bodemsubstraat altijd zo uit de verpakking wordt toegevoegd.
Als je het in een winkel ziet, staat er altijd goed naspoelen. Dat verbaast me zeer :?

Normaal zou je een week troebel water hebben.

Ik heb nog nooit een zak met aqua soil gezien waarop staat dat je deze moet uitspoelen... :?
Met een zak grind of zand kan ik mij daar wel iets bij voorstellen, maar een aqua soil absoluut niet.
Je spoelt daarmee alle geïmpregneerde voedingsstoffen eruit.
De meest informatieve website over Aquascaping: www.tspt.nl

Plaats reactie

Terug naar “Bodembedekking, inrichting en plaatsing”