Aquarium make-over

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Aquarium make-over

Bericht door tobyderks »

Hhm nee dan blijf ik toch bij de brown. Ga gelijk mijn bestelling plaatsen.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Aquarium make-over

Bericht door tobyderks »

Yay de planten zijn bestelt! Woensdag worden ze appart gezet voor mij en gereserveerd. Spannend! Zondag ga ik de bak leeg maken.

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Aquarium make-over

Bericht door Linda »

tobyderks schreef:Yay de planten zijn bestelt! Woensdag worden ze appart gezet voor mij en gereserveerd. Spannend! Zondag ga ik de bak leeg maken.
:cheer:
Leuk leuk!!
Ik geniet maar gewoon even met jouw enthousiasme mee Toby :lol:

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6243
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Aquarium make-over

Bericht door amber98 »

Ik denk dat we allemaal wel meegenieten met het enthousiasme :)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Aquarium make-over

Bericht door tobyderks »

Jullie genieten maar lekker mee hoor ;)

Gebruikersavatar

Tim Gelderland
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Aquarium make-over

Bericht door Tim »

dat doen wij zeker! en de enthousiasme over deze hobby straalt er vanaf! GEWELDIG! ga zo door toby ben benieuwd hoe het eruit komt te zien!
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Aquarium make-over

Bericht door tobyderks »

Haha sommige kunnen hier wat minder van meegenieten ;)
Toen ik met dat probleem van de planten en filter bij mam kwam zei ze: ik snap niet hoe jij dit volhoud. Ik had het aquarium al lang de deur uit gegooid. Krijg je hier nou nooit genoeg van (nee), wil je er niet iets anders in houden? Een schildpad ofzo? (Uhu in een 60 cm bakje, hoe zo dierenmishandeling :mrgreen: ). En zo zijn er nog meer in mijn omgeving die er niks van snappen. Maar goed, ik snap ook niet hoe mam nog steeds plezier heeft in het paardrijden. Als je ziet wat zo'n beest kost is een aquarium niks!
Wel grappig dat iedereen nu bij mij komt als ze iets over vissen willen weten. Inmiddels zijn er al 2 familieleden bij mij geweest of ik ze wil helpen een aquarium op te zetten (natuurlijk! Maar helaas niks meer van gehoord :cry: ), een kennis heeft 2 aquariums maar wil ze opnieuw inrichten (zitten vol met kunstspul en ze zijn beide 60 liter maar volgepropt met maanvissen en goudvissen :roll: ), en de halve klas wil weten waarom hun goudvis steeds sterft (misschien eens een vijver proberen.... :shock: ). Hhmm misschien eens een keer een presentatie geven over aquariums, en vooral de vissen. Maar mijn nederlands lerares heeft ook een aquarium dus het is een beetje tricky om bij haar hier een presentatie over te geven :? .... Maar ik doe het met plezier allemaal!!! Denk ook nog lang niet aan stoppen. Wat mij betreft mag er ook nog wel een reptiel hier en een knaagdier daar er bij, maar heb geen tijd en hier komen (jammer genoeg) geen reptielen in huis. :D

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Aquarium make-over

Bericht door Linda »

Ik krijg ook wel eens aquariumvragen. Maar heb niet veel familieleden die ook een aquarium hebben. Alleen mijn oom en die heeft een zeeaquarium.
Ik heb een vriendin van mij aangestoken met het virus dus zij heeft nu ook een bakkie staan. Wij wisselen nog wel eens planten en garnalen ed uit. :D Ik help haar ook regelmatig met haar bak (steeds minder, ze wordt er zelf steeds beter in) en zij geeft wel eens inzicht over de mijne als ik ergens over twijfel.
Erg leuk als je iemand hebt waarmee je je bakkie kunt bespreken :D
Een andere vriendin van mij echter, heeft voor haar zoon een 40 liter bakkie met twee sluierstaarten erin..... :nope:
Ik heb haar al gezegd dat ze groter moeten...Maarja.. Ze merkt het vanzelf wel..

Geen reptielen...Wel amfibieën? :P
Ach, als je straks op jezelf woont kun je alles in huis halen :mrgreen:

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6243
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Aquarium make-over

Bericht door amber98 »

Hier is ook een Max aan dieren bereikt en reptielen/amfibien mogen er van m'n vader niet in.
Ben ook de enige die echt iets aan de Aquariums vindm mijn moeder was al bezig over citroen tetras en keizertetras in de 300L te plaatsen. Ja ik wil iets anders dan kardinalen maar niet weer een mix van alles... :( Heb genoeg familieleden die Aquariums hebben of gehad hebben. (Mijn oma heeft altijd een bak met kegelvlekken gehad waar ze aan keuring meedeed) maar voorderest word er toch weinig naar mij geluisterd. Zo heeft bij oom Helaas een 60cm bak met 2 maanvissen, een betta man, koppel ramirezi, 2 corydoras (op scherp grind) een L nummer wat 20cm word, 4 verschillende Tetra soorten, 5mannelijke Guppen, geen planten, 1 stukje hout. Hij wil niet luisteren naar me, hij weet het beter en heeft het gevraagd aan de verkoper en die moest het wel weten..

Zodra ik verhuis komt er wel het een en ander bij denk ik :)

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Aquarium make-over

Bericht door Linda »

Verschrikkelijk als mensen denken het beter te weten :nope:
Als ze nou eens zelf de webbrowser zouden openen en informatie op zouden zoeken.

Daarom een dikke duim voor alle leden omdat zij wel vragen durven stellen en het beste willen voor hun vissen :duim:

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Aquarium make-over

Bericht door tobyderks »

Ja echt zo vreselijk iritant!!! En dan vooral als ze naar jou toe komen om advies te vragen, en als ze dan niet te horen krijgen wat ze willen horen dan ben jij ineens degene die nergens iets vanaf weet!! :evil: Afgelopen week nog: een klasgenoot heeft een vijver met goudvissen, maar binnen een bak van 20 liter met 3 sluierstaarten. Ik zeg gooi die sluiers ook in die vijver erbij want dit gaat zo niet goed. Maar nee binnen in een bak is mooier en "het zijn toch maar kleine vissen". Ja wat moet je daar nou mee?! :shock:
Pfoe als ik uit het huis ben heb ik denk ik een hele boerderij nodig voor alle beesten die ik nog wil.
Ondanks alle mensen die om hulp vragen, heb ik nog geen rl aquarium maatje :cry:

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Aquarium make-over

Bericht door Linda »

Je zou hem een foto van een volgroeide sluier kunnen laten zien ;)
Maar sluiers in de vijver met deze temperatuur is ook niet goed. Vraag maar aan Amber :mrgreen:

Gezocht!!: Aquabuddy voor Toby! :D

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6243
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Aquarium make-over

Bericht door amber98 »

Die van mij zitten nu lekker half slapend binnen ;) ze kunnen wel buiten blijven, als de vijver minimaal 150cm diep is. Anders beter binnen halen.

Ik weet al dat ik een boerderij nodig heb voor de dieren die ik nu al heb, laat staan in de toekomst :) zal me toch maar inhouden xD

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Aquarium make-over

Bericht door tobyderks »

In ieder geval beter dan een 20l bakje lijkt mij.
Ja linda! Als jij nou eens op zoek gaat naar een buddy voor mij! :lol:
Ik vrees dat we ons allebei in moeten houden amber, helaas. Mijn bio leraar begon ook met een hobby: vogels houden. In middels heeft hij er (hou je vast) 350+. En dat gaat van parkietjes, naar flamingo's en kraanvogels. Hij zei dat ie per dag 6 uur bezig is alles te voeren!!!! :shock: Dus amber rustig aan...

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6243
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Aquarium make-over

Bericht door amber98 »

In de winter bevriezen sluierstaarten veel sneller dan enkelstaarten. ;)
Bij mij komen er ook ooit nog wel zoveel vogels hoor, heb nu 8 grasparkieten. Dat is de Max voor op m'n slaapkamer. Zodra ik de mogelijkheid heb, komt er een voliere. :) Vogels houden is net zo verslavend als aquariums

Plaats reactie

Terug naar “Bodembedekking, inrichting en plaatsing”