Uitvangen nest pelvicachromis (kersenbuik-variant)

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
KoenvanVeen
0-200
0-200
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 feb 2021 08:15

Uitvangen nest pelvicachromis (kersenbuik-variant)

Bericht door KoenvanVeen »

Dag,

Ik heb sinds een 4 dagen de jonge vis van mijn pelvicachromis-koppel in de bak zwemmen (zie filmpje). Ik voer ze nu de eerste dagen stofvoer van SERA. Het is mijn eerste nest van dit koppel (die ik zelf erg mooi vind) en ik wil kijken hoe en hoeveel ik er over kan houden.

https://youtu.be/LbME-F6tElo

Mijn vragen zijn:
- vanaf wanneer is het slim ze uit te vangen? (of is dat überhaupt niet slim)
- wat voor effect kan ik verwachten voor het broedkoppel? Starten die een nieuw nest?
- ik heb nu nog niet meer dan een een tijdelijk broedbakje die ik dan in dezelfde grote bak wil hangen...is dat (voorlopig) voldoende en hoe lang? Wat zouden jullie me verder daarover adviseren?
- ik begrijp dat over een paar dagen overschakelen op bv artemia goed/nodig zou zijn; wanneer? hoe vaak? hoeveel? hoe lang?

Gebruikersavatar

Frukje
0-200
0-200
Berichten: 65
Lid geworden op: 10 jan 2021 09:17

Re: Uitvangen nest pelvicachromis (kersenbuik-variant)

Bericht door Frukje »

Geen antwoord op je vragen

Maar wat is dit ontzettend leuk!

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Uitvangen nest pelvicachromis (kersenbuik-variant)

Bericht door amber98 »

Meestal zorgen de ouders goed voor de jongen. Probleem met deze soort is dat ze dat een beetje té goed doen.. veel mensen zitten met overschot aan jongen die ze niet kwijt raken. Meeste dieren- en aquariumwinkels nemen ze ook niet aan. Die zijn vaak ook al verzadigd door het ruime aanbod van particulieren die niet zaten te wachten op alwéér een nest jongen. Zou dus eerst een plek zoeken waar je de jongen heen gaat brengen.. tis een beetje zoals guppen, maar guppen kun je tenminste nog bij elkaar houden, kersenbuiken moet je uiteindelijk echt gaan scheiden van elkaar. :(

Plaats reactie

Terug naar “Het kweken van vis”