L46 zebra

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
daniellek
0-200
0-200
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 aug 2017 18:37

L46 zebra

Bericht door daniellek »

Hoi allemaal!

Ik ben hier nieuw, ik zal me even kort voorstellen. Ik ben Daniëlle en 29 jaar oud. Ik ben gek op vissen en vooral op kweken. Ik heb al een paar verschillende vissen gekweekt waaronder: adolfoi, steurisoma, discus, andere soorten corydora's. Ik was het een paar jaar geleden ineens helemaal zat en heb alles toen verkocht. Was zoveel werk en buiten hebben we ook nog een grote koi vijver.

Na een paar maanden begon het toch weer te jeuken en wilde ik nu iets moeilijkers en speciaals gaan kweken. Ik ben uiteindelijk uitgekomen op de prachtige l46. Ik heb ze 2.5jaar geleden aangeschaft bij 5 verschillende kwekers vandaan. Het waren toen nog jongen van 3 a 3.5cm 9 stuks. Daarvan zijn er afgelopen 2 jaar 3 stuks dood gegaan, allemaal vrij in het begin. Later heb ik er nog 2 volwassen mannen bijgekocht. Nu 2.5 jaar verder ben ik eigenlijk wel erg benieuwd wat mijn samenstelling is qua man en vrouw. Heb ze eruit gevist (1 grote man wilde niet die bleef in zn holletje dus daar geen foto van) ze zitten in een bak van 80cm met 2 buitenfilters (elk van 600l per uur)

Is er hier iemand die dat verschil al kan zien van geslacht? Of zijn ze dan nog te jong? De grootste van de foto is 1 van de mannen die ik vorig jaar heb bijgekocht van 9cm groot, die is ook gewond door vechten bij een hol maar gelukkig weer aan de betere hand. Die van mij zijn nog een stuk kleiner (tussen de 5.5 en 7cm) groeien ze dan nog lang door omdat ze nu al 3jaar zijn ongeveer? Alvast bedankt voor alle antwoorden! Mvg Daniëlle
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: L46 zebra

Bericht door amber98 »

Allereerst welkom op het forum. Met het geslacht kan ik je helaas niet helpen, bij l46 weet ik onvoldoende hiervan af. Het zijn wel prachtige vissen, alleen voor mij wat te kostbaar haha. Wel zouden ze met 3 jaar al wat groter horen te zijn.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
daniellek
0-200
0-200
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 aug 2017 18:37

Re: L46 zebra

Bericht door daniellek »

Bedankt voor het antwoord!

Ja ze groeien ook echt heel lanzaam.. ik voer ze elke keer met mijn hand op de plekken waar ze zitten, ook verschillende soorten voer zoals vivormo en verschillende soorten diepvriesvoer. Had op internet gelezen dat het lanzame groeiers zijn maar gaat wel erg lanzaam.

Ik heb ze daarom ook klein gekocht dan zijn ze nog duur maar niet zo duur als een volwassen vis.

Plaats reactie

Terug naar “Het kweken van vis”