Bacterie bloei

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
ChrisA
0-200
0-200
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 aug 2018 17:06
Locatie: Westland

Bacterie bloei

Bericht door ChrisA »

Ik heb bij een nieuwe opstart last van bacterie bloei, zijn dit teveel goede bacteriën of moet je nog steeds nieuwe toevoegen?
Foto toegevoegd van de waterwaarde.
Afbeelding

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Bacterie bloei

Bericht door amber98 »

Welkom! Als je wil mag je je nog even voorstellen in een nieuw onderwerp ;) Er is nog nitriet aanwezig wat wil zeggen dat er nog onvoldoende bacteriën aanwezig zijn om dit volledig om te zetten naar nitraat. Binnen een indraaiperiode van 3/4 weken moet dit voldoende zijn gegroeid om vissen toe te voegen.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
ChrisA
0-200
0-200
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 aug 2018 17:06
Locatie: Westland

Re: Bacterie bloei

Bericht door ChrisA »

Als ik de sera NO2 druppel test doe dan is het licht geel.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Bacterie bloei

Bericht door amber98 »

Op de afbeelding die je erbij hebt geplaatst, is nitriet 0.25 en vaak is dit toch nog wat te hoog. Bacteriebloei (witte waas) verdwijnt vrij snel maar wik niet aangeven dat er teveel bacteriën aanwezig zijn ;)

Gebruikersavatar

OlliePindakaas
0-200
0-200
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 jul 2018 15:27

Re: Bacterie bloei

Bericht door OlliePindakaas »

In combinatie met JBL Pro en mijn Samsung A8 heb ik standaard last van wat hogere NO2 en NO3, terwijl mijn Sera druppel-test-set géén NO2 meet. Ook meten beide sets andere waarden bij verschillende elementen. Dat komt omdat dergelijke strips een indicatie geven én een gsm neemt niet altijd alle kleur getrouw waar. Al met al, strips (zeker in combo met de gsm) geven een indicatie, terwijl de druppel-sets concretere waarden aangeven.

Dat gezegd te hebben, ik zelf gebruik dus beide sets. Zo gebruik ik de strips om snel de ontwikkeling te meten, maar de druppel-test om de effectieve waarden te meten. Gecombineerd kan er een concrete ontwikkeling zichtbaar worden.

Concreet voor jouw vraag, zou je de JBL-grafiek van jouw JBL-account online als een afbeelding kunnen verstrekken?

In mijn geval komt dat neer op deze foto:
Afbeelding
Samen lukt het gezelliger

Eigen aquariumervaring:

Plaats reactie

Terug naar “Waterconditie”