Luchtpomp.

Gebruikersavatar

witte
200-400
200-400
Berichten: 252
Lid geworden op: 05 jan 2008 19:39
Locatie: Lepelstraat(Bergen op Zoom)

Re: Luchtpomp.

Bericht door witte »

Sorry ik heb hem toch weer aan moeten zetten,ze begonnen aan het wateroppervlakte naar lucht te happen,eigenlijk allemaal,jammer he ik had zo graag gehad dat ik dat brom ding uit kon zetten.

Gebruikersavatar

jari4now

Re: Luchtpomp.

Bericht door jari4now »

Toch best wel vreemd Witte.....
Hoe staat de uitstroom van je filter???

Gebruikersavatar

witte
200-400
200-400
Berichten: 252
Lid geworden op: 05 jan 2008 19:39
Locatie: Lepelstraat(Bergen op Zoom)

Re: Luchtpomp.

Bericht door witte »

Aan de linker kant een internfilter met alleen watten van 500ltr/hr juist aan het oppervlak(kleinspuitmondje),en aan de linker kant een brede uitstroommond ong.10cm onder de waterspiegel van 1000ltr/hr.

Gebruikersavatar

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 8484
Lid geworden op: 27 okt 2007 23:50
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Re: Luchtpomp.

Bericht door Kees »

Zou eigenlijk voldoende moeten zijn, je kunnen eens kijken wat een Oxidator doet of de uitstromers nog meer richten op je oppervlakte.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Gebruikersavatar

witte
200-400
200-400
Berichten: 252
Lid geworden op: 05 jan 2008 19:39
Locatie: Lepelstraat(Bergen op Zoom)

Re: Luchtpomp.

Bericht door witte »

Zou het beter zijn om aan de externe 1000ltr pomp dat buisje met gaatjes te zetten?nu is het eigenlijk een groot gat waar de stroming langs komt.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter
Berichten: 6842
Lid geworden op: 19 okt 2007 09:37

Re: Luchtpomp.

Bericht door Kevin »

Dat veroorzaakt wel meer rimpeling in je wateroppervlak en dus zou het meer zuurstof moeten kunnen opnemen. Geen verkeerd idee denk ik om dat is te proberen.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Gebruikersavatar

witte
200-400
200-400
Berichten: 252
Lid geworden op: 05 jan 2008 19:39
Locatie: Lepelstraat(Bergen op Zoom)

Re: Luchtpomp.

Bericht door witte »

Ok ik zal jullie dankbaar zijn als het werkt,geeft het dan niet dat de stromingen precies tegenover elkaar zitten?
Ik dacht zelf dat het nog niet goed ging omdat de plantjes misschien nog niet goed aangeslagen zijn.

Gebruikersavatar

jari4now

Re: Luchtpomp.

Bericht door jari4now »

Probeer inderdaad zoveel mogelijk je oppevlakte water in beweging te krijgen voor zuustof opname......Neeee geen golfslagbad gaan maken :mrgreen:

Gebruikersavatar

Sander
600-800
600-800
Berichten: 625
Lid geworden op: 23 okt 2007 21:32
Locatie: Groningen, Delfzijl

Re: Luchtpomp.

Bericht door Sander »

witte schreef:geeft het dan niet dat de stromingen precies tegenover elkaar zitten?
Maakt in prenciepe niet echt uit, alleen je vuil gaat dan de andere kant op ipv de afzuig.
ik heb ook altijd een groot gat als uitgang deze zit net totaal onder het oppervlak maar heb ik dan iets naar boven gericht zodat er wel een flinke bobbel het oppervlak uit komt :D en net niet het geluid hebt van vallend water :D
owja, toen ik mijn filter kapot had moest ik me oude erop zetten, en dit filter had geen bacterie cultuur, toen had ik snachts ook altijd luchtpompje aanstaan en af en toe kijken als ik hem niet aan zette wat er gebbeurde, na ongeveer een maand was alles weer klaar. en kon het pompje uitblijven :)
Groetjes Van Sander - 205*60*55 --> Pt. Eimekei

Sander's Aquarium topic

Gebruikersavatar

witte
200-400
200-400
Berichten: 252
Lid geworden op: 05 jan 2008 19:39
Locatie: Lepelstraat(Bergen op Zoom)

Re: Luchtpomp.

Bericht door witte »

Ok dat geeft goede hoop,vanavond heb ik het water weer ververst,en aan de linkerkant zo''n buisje met gaatjes geplaatst juist aan het oppervlak,de andere heb ik ook net eronder gezet zodat je het geluid van het water niet hoort,ik zie de stroming goed,ik heb het luchtpompje niet meer aangezet,...ik hoop dat het gaat.
Bedankt voor jullie berichten geeft me toch weer wat vertrouwen.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter
Berichten: 6842
Lid geworden op: 19 okt 2007 09:37

Re: Luchtpomp.

Bericht door Kevin »

Kun je die buis ook net onder het wateroppervlak plaatsen? 2 cm onderwater en dan schuin omhoog richten. Zo heb ik altijd de meeste stroming met de minste herrie kunnen maken.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Gebruikersavatar

witte
200-400
200-400
Berichten: 252
Lid geworden op: 05 jan 2008 19:39
Locatie: Lepelstraat(Bergen op Zoom)

Re: Luchtpomp.

Bericht door witte »

Zo heb ik het ook gedaan Kevin en dat andere pompje heb ik denk bij jouw gekocht een langwerpig zwart pompje met een spuitmondje eraan die brengt het trouwens zeer goed in beweging,het luchtpompje heeft heel de nacht uitgestaan en ze zwemmen nog steeds door de bak dus ze zitten niet boven aan,de vorige keer een paar dagen terug zaten ze allemaal met hun mond boven water te happen dit is toch zuurstof gebrek ?of heb ik misschien het luchtpompje weer te snel aangezet? Ik hoop dat het zo blijft gaan als nu!!

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter
Berichten: 6842
Lid geworden op: 19 okt 2007 09:37

Re: Luchtpomp.

Bericht door Kevin »

oh dat zou best is kunnen ja. Je hoort het wel is vaker dat vissen naar boven gaan zodra het luchtpompje uitgaat. ik kan me haast niet voorstellen dat het zuurstof gebrek is, zo heel veel effectieve zuurstof brengt zo'n ding niet in het water.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Gebruikersavatar

witte
200-400
200-400
Berichten: 252
Lid geworden op: 05 jan 2008 19:39
Locatie: Lepelstraat(Bergen op Zoom)

Re: Luchtpomp.

Bericht door witte »

Luchtpompje staat nu ongeveer 13 uur uit en het ziet er nog steeds goed,en wat is het lekker rustig in de kamer.

Gebruikersavatar

witte
200-400
200-400
Berichten: 252
Lid geworden op: 05 jan 2008 19:39
Locatie: Lepelstraat(Bergen op Zoom)

Re: Luchtpomp.

Bericht door witte »

Ik begin me toch weer zorgen te maken,zie foto in mijn album

Plaats reactie

Terug naar “Waterconditie”