Waterverversen te vaak?

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Bolland
0-200
0-200
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 jan 2018 19:55
Locatie: Groningen

Waterverversen te vaak?

Bericht door Bolland »

Hallo,

Ik weet niet zeker of ik het goed doe. Vandaar deze vraag. Ik heb een Vision 450 zonder CO2 installatie. Ik voeg elke dag all in one van Gilles hierbij en de plantjes doen het goed. Ook heb ik de lampen op 45 procent staan.

Nu ververs ik elke week ongeveer 20%. Is dit te veel en te vaak? Ik lees namelijk van alles maar het word me alleen maar onduidelijker.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Waterverversen te vaak?

Bericht door amber98 »

Ik gebruik hier ook all in one zonder CO2 en heb gemerkt dat mijn bak het beter doet met 1x per week 50%. Als je je aan alle regels houdt van non CO2 (eigenlijk is dit met EI methode) hoef je maar 1x per 3 maanden te verversen. Als je bak het nu goed doet, zou ik het zo laten ;)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Bolland
0-200
0-200
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 jan 2018 19:55
Locatie: Groningen

Re: Waterverversen te vaak?

Bericht door Bolland »

Hallo Amber, bedankt voor je reactie. Hoe ik het nu doe loopt de bak prima. Maar ik lees ook wel is dat te vaak verversen voor een bak zonder CO2 ook niet goed is. Maar dit geld dan voor de El methode zeker, waar jij het over hebt, maar daar heb ik me (nog niet) aan gewaagd. 😁

Gebruikersavatar

Henton
200-400
200-400
Berichten: 341
Lid geworden op: 09 sep 2014 12:16

Re: Waterverversen te vaak?

Bericht door Henton »

Als alles lekker groeit en het goed doet, dan zou ik het lekker zo laten en 20% per week aanhouden.
Pas als je bv. alg gaat krijgen, of de planten groeien niet goed, dan zou ik iets aan gaan passen.

succes.

Plaats reactie

Terug naar “Waterconditie”