planten+vijverplanten in het aquarium

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
NoPaniC
0-200
0-200
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 feb 2021 13:38

planten+vijverplanten in het aquarium

Bericht door NoPaniC »

Hallo,
ik heb een aquarium 200x60cm grond opp en een waterhoogte van 32cm.
dit wil ik open laten bovenaan en inrichten voor rainbowshiners en chinese danio's( mss nog wel iets)

dit aquarium komt in een onverwarmde ruimte te staan en zal ook niet verwarmd worden (binnenshuis dus) om het verbruik en verdamping minimaal te houden.
ik ga werken met een zelfbouw interne bioloog met pomp 1600l/u zodat er toch wat stroming staat wat die vissen leuk vinden.

inrichten met zand en vooral veel kiezels en stenen als een rivier is de bedoeling, maar zou er ook graag planten in zetten die uit de bak mogen groeien.

zijn er mensen met tips voor planten in een koudwaterbak, in en uit het water groeiend. Ik zou ook graag een soort "grassen/riet" willen plaatsen, als dit haalbaar is en kleinblijvend natuurlijk.

ervaringen of tips, laat ze maar komen!

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: planten+vijverplanten in het aquarium

Bericht door amber98 »

De meeste vijverpompen dien het prima, drijfplanten helpen met een soort natuurlijke laag op het water op verdampen een klein beetje te beperken. Verschillende kamerplanten zoals pothos doet het ook goed aan de bakrand en sommige aquariumplanten hebben een bovenwater variant. Is even uitzoeken wie wat waar, maar zeker mos klan leuk werken op uitstekend hout

Plaats reactie

Terug naar “Planten”