Bladeren vallen van plant af

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Koen07
0-200
0-200
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 mar 2022 21:06

Bladeren vallen van plant af

Bericht door Koen07 »

Goedenavond,

Sinds 22 en 23 februari heb ik mijn aqaurium planten geplaatst in mijn aqaurium wat nu 2 weken aan het indraaien is. Dat betekent dat dinsdag de planten er 2 weken in zitten. In het begin had ik last van bruine draadalg op één blad, die heb ik er af gehaald en nu is het draadalg probleem voorbij. Alleen liggen er nu vaak bladeren naast de planten. Ik probeer ze steeds weg te halen maar weet iemand hoe dit komt? Komt dit omdat de planten bovenwater gekweekt zijn en nog moeten wennen aan onderwater of aan iets anders?

Ik heb een voedingsbodem en ik voeg 2x per week 5ml EasyLife profito toe en elke dag 1ML EasyLife easycarbo. Het licht staat 8 uur aan per dag. Van 6.30 tot 8.00 en van 15.00 tot 21.30

Weet iemand hoe dit komt of wat ik hier aan kan doen?

Gebruikersavatar

Muppet1987
1000+
1000+
Berichten: 2015
Lid geworden op: 04 nov 2017 20:17

Re: Bladeren vallen van plant af

Bericht door Muppet1987 »

Misschien heeft het te maken met de onderbreking van het licht? Een plant moet dan weer opnieuw opstarten en ik weet niet of ze daar last van kunnen krijgen.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Koen07
0-200
0-200
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 mar 2022 21:06

Re: Bladeren vallen van plant af

Bericht door Koen07 »

Dankuwel voor uw reactie.

Ik ga proberen om hem s'ochtends uit te laten en dan in de middag 2 uurtjes eerder aan.

Danku voor uw hulp!

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6241
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Bladeren vallen van plant af

Bericht door amber98 »

Planten hebben er inderdaad last van als het licht onderbroken word, het zijn voor de planten dan 2 korte dagen. Welke planten heb je ? Dan kuNnen we kijken of dit ook echt de oorzaak zou zijn of dat er inderdaad iets aan de hand is zoals overgang naar knderwatervariant

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Koen07
0-200
0-200
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 mar 2022 21:06

Re: Bladeren vallen van plant af

Bericht door Koen07 »

Ik heb op een ander forum gelezen dat het kan liggen aan de overgang naar onderwater en dat het vaker voorkwam bij cryptocorynes

De bladeren vallen eraf bij de
Cryptocoryne Wendtii Bruin

Afbeelding

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6241
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Bladeren vallen van plant af

Bericht door amber98 »

Bij cryptocoryne kan dit inderdaad en ze hebben ook vaak last van de bekende cryptomelt waarbij de plant afsterft na verplaatsing

Plaats reactie

Terug naar “Planten”