Plantapro en plantamin van tetra

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Mario1980
0-200
0-200
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 dec 2018 12:40

Plantapro en plantamin van tetra

Bericht door Mario1980 »

Hallo,

Op het einde van de opstart heb ik vloeibare plantenvoeding ( tetra plantamin) toegevoegd voor de planten te laten groeien. Met deze maandelijkse meststof komen die echt wel vol kleur en groeien die vlot naar mijn ervaring. Nu heb ik ontdekt via internet dat dit niet voldoende zou zijn en er ook een wekelijkse meststof zou moeten toedienen. Daar zou ik dan plantapro van tetra voor gebruiken.
Is er soms iemand die daar ervaringen mee heeft en weet soms iemand of dat schadelijk zou zijn voor vissen en garnalen? En ook nog, voeg ik de aanbevolen hoeveelheid zuiver toe nu er vissen en garnalen inzitten of leng ik het wat af met water uit het aquarium?
Ik wil wel mooie volle en kleurrijke planten hebben maar niet ten koste van de dieren.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Plantapro en plantamin van tetra

Bericht door amber98 »

Ik kan je helaas niet zeggen of het schadelijk is voor de vissen en garnalen, maar vraag me wel af of je op de juiste manier kan doseren. Aangezien je maandelijks toevoegt, maar wekelijks ververst, zou ik denken dat je teveel verwijdert. Ik zelf gebruik all-in-one, deze is volledig en ik gebruik deze ook in de nano met garnalen (zelfs overdosering)

Gebruikersavatar

Muppet1987
1000+
1000+
Berichten: 2012
Lid geworden op: 04 nov 2017 20:17

Re: Plantapro en plantamin van tetra

Bericht door Muppet1987 »

Even off-topic: wat zijn dat allemaal voor rare, Engelstalige berichten op het forum?? 🤨

Gebruikersavatar

tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Plantapro en plantamin van tetra

Bericht door tobyderks »

Muppet1987 schreef: 21 jan 2019 12:27 Even off-topic: wat zijn dat allemaal voor rare, Engelstalige berichten op het forum?? 🤨
Spam, het team is er mee bezig. Er is al veel weggehaald maar ze blijven maar terug komen😅

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Mario1980
0-200
0-200
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 dec 2018 12:40

Re: Plantapro en plantamin van tetra

Bericht door Mario1980 »

Alvast bedankt voor uw reactie,

Lees ik vaak op dit forum dat men all in one gebruikt. Gezien mijn huidige situatie lijkt me die optie wat duurder dan de producten van tetra. Ik ververs dan ook niet wekelijks maar om de 3 weken tot eens per maand een 20%. Wel controleer ik om de 2 a 3 dagen de waterwaardes. Tot nu toe (zowel in nieuw opgestart aquarium als in garnalenbak dat 2 jaar staat) nog nooit nitriet boven de 25 en niets van nitraat gemeten.
Ik zal nog even wat verdere reacties afwachten en desnoods probeer ik het door in een klein bakje wat garnalen te plaatsen en zie hoe ze er op reageren. Volgens hun site zou het veilig moeten zijn. Maar ja, niemand zal zijn eigen product afbreken natuurlijk en in de winkels denkt men te vaak enkel maar aan winst.
Ik zal zeker laten weten of het al dan niet veilig is. Heb na verder onderzoek wel al gelezen dat mensen het proberen maar nergens of het werkt

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Plantapro en plantamin van tetra

Bericht door amber98 »

Ik denk dat je het andersom bedoeld? Dus nitraat nooit boven 25 en nitriet niet aanwezig, aangezien nitriet 0 moet zijn en anders direct schadelijk is ;) we zijn inderdaad bezig met de spam berichten

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Mario1980
0-200
0-200
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 dec 2018 12:40

Re: Plantapro en plantamin van tetra

Bericht door Mario1980 »

Inderdaad amber98, ik bedoel het omgekeerd. Mis nog af en toe eens tussen die 2. Maar heb de laatste tijd nogal wat aan mijn hoofd en dan is zo een foutje vlug gemaakt. Ging normaal vandaag achter die wekelijkse bemesting gaan samen met wat osmosewater maar vrees dat het niet zal doorgaan. Mijn wagen is namelijk stuk en de persoon die ging rijden zal met die sneeuw waarschijnlijk niet durven. Wanneer dat nu zal door gaan weet ik niet. Khoop nog deze week maar vrees dat het pas volgende week zal zijn.
Nogmaals bedankt

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Mario1980
0-200
0-200
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 dec 2018 12:40

Re: Plantapro en plantamin van tetra

Bericht door Mario1980 »

Heb dan toch maar geen risico's genomen. Op aanraden van verschillende medewerkers van de winkel waarvan sommige aquascapers en kwekers zijn, heb ik me laten overhalen te stoppen met de meststoffen van tetra. Nu ga ik de meststoffen van easy-life gebruiken. Het zou nog beter zijn voor de planten en is 100% veilig voor vissen en garnalen. Ook heb ik zelf nog het een en ander opgezocht via het intenet en goede recensies gelezen, zelfs dierentuinen en openbare aquaria gebruiken die producten. Zelfs de prijs valt goed mee. Ongeveer een 18 euro waar ik een 25 weken mee verder kan indien ik enkel mijn aquarium van 110L mee bemest.

Gisteren voor het eerst de dagelijkse bemesting toegevoegd en alles is nog in leven. Vandaag zal ik een waterverversing doen en de wekelijkse bemesting toevoegen.

Zal in de loop van volgende week nog eens laten weten wat het resultaat is i.v.m. het in leven blijven van de diertjes.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Plantapro en plantamin van tetra

Bericht door amber98 »

Het probleem wat ik zelf ondervonden heb met easylife, is dat Profito niet genoeg is, op langere termijn zag ik dat de nitro en ferro ook toegevoegd moesten worden. Met zoveel flesjes en 300L, ben ik goedkoper uit met de all in one. Wel raar dat de tetra toch niet zo veilig blijkt te zijn. Je zou denken dat dit dan op de verpakking zou staan

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Mario1980
0-200
0-200
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 dec 2018 12:40

Re: Plantapro en plantamin van tetra

Bericht door Mario1980 »

In de winkel hebben ze me gezegd dat ze plantapro van tetra niet meer aanbieden. Wat de exacte reden juist is weet ik niet.
Ga nu eerst proberen met de easy-carbo dagelijks toe te dienen en profito wekelijks toe te dienen. Zal zien wat het op lange termijn geeft en alvast wat centen aan de kant houden voor het geval dat de nitro en ferro toch nodig blijkt te zijn. Zo zou ik in de toekomst normaal de mogelijkheid hebben toch de all in one te gebruiken net als u als ik die vind. Er zijn namelijk weinig tot geen winkels voor aquaria hier in de buurt. Nu ga ik naar de dichts bijzijnde en die ligt haast op de grens met Frankrijk. Bestellen via internet zou een optie zijn maar heb nog nooit zoiets gedaan en vertrouw ik dan ook niet echt.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Plantapro en plantamin van tetra

Bericht door amber98 »

All in one kun je enkel kopen via internet volgens mij, omdat dit een product is wat niet door een groot merk of leverancier gemaakt is, maar een aquascaper zelf.

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: Plantapro en plantamin van tetra

Bericht door Erik1974 »

bestellen via internet bij all in one of festal of welke aquarium zaak dan ook is volledig betrouwbaar, ik heb nog noot mijn spullen niet gekregen. Oplichteing gebeurt alleen als je een webiste vind met te mooie prijzen of een winkel waar nog nooit iemand vanheeft gehoord (en marktplaats uiteraard).

De gerenomeerde winkels (en dat is makkelijk uit te zoeken, of je vraagt het aan ons waar wij bestellen) zijn 100% betrouwbaar, dus laat dat je niet tegenhouden!

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Mario1980
0-200
0-200
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 dec 2018 12:40

Re: Plantapro en plantamin van tetra

Bericht door Mario1980 »

Bedankt voor jullie reacties. Zal het eens bespreken met mijn begeleidster of dit tot de mogelijkheden behoort. En anders misschien via een vriend vragen en dat ik het dan cash terugbetaal.
Voor ieder probleem is er wel een oplossing.

Plaats reactie

Terug naar “Planten”