Naaldgras

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
CrisB
0-200
0-200
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 nov 2016 14:38
Locatie: Maastricht

Naaldgras

Bericht door CrisB »

Ondertussen ben ik bijna twee maanden verder met het opstarten van mijn bak.
Ik ben begonnen met een hoop verschillende plantjes waarvan sommige bedoeld waren voor enkel de opstart periode. Ondertussen mijn Nitriet is op 0 en geen algen.

Van al mijn planten doen twee niet goed: de Pogostemon erectus en de Eleocharis acicularis (naaldgras).
De pogostemon begrijp ik, heb het niet op de juiste plek geplant en heeft van het begin niet genoeg licht gekregen. maar nu begint het enigszins te groeien.
Mijn grootste probleem is de naaldgras, deze wilt echt niet groeien. De uiteinden van de blaadjes worden zelfs bruin.
er ontstaan uitlopers, maar meer dan drie blaadjes komen niet uit.
Ik heb veel moeilijkere planten in de bak en deze doen het heel goed.

Sinds twee weken heb ik CO2 en ik voed met AIO van Plantedbox. En elke dag EasyCarbo.
Voor de AIO heb ik met Tropica Premium en Profito gevoed.
Als bodem heb ik een laag Volcano Mineral, de bovenlaag is de ProScape Plantsoil.

Moet ik meer voeding geven of moet ik een speciale voeding gebruiken voor de naaldgras? Of heeft dit plantje speciale eisen nodig?
Ik weet niet als het veel invloed heeft op planten, maar mijn KH is niet echt stabiel. Deze daalt steeds en elke keer als ik vissen wil aanschaffen, moet ik twee dagen van te voren KH+ bijdoen. De KH waarde gaat omlaag door de Plantsoil.

Plaats reactie

Terug naar “Planten”