Hulp bij planten nodig!!

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Hulp bij planten nodig!!

Bericht door Linda »

Planten verbruiken alleen (een beetje) zuurstof wanneer de lampen uit staan en ze niet aan fotosynthese doen. Anders maken ze het zelf aan. Dus ik weet niet of het nut heeft om dat te doen...Denk het niet.

Gebruikersavatar

Geert
1000+
1000+
Berichten: 1317
Lid geworden op: 14 apr 2013 18:10
Locatie: Delfzijl

Re: Hulp bij planten nodig!!

Bericht door Geert »

Hoi

Ik lees dat je plantje er 16 dagen in staat geef om even de tijd om te wennen.
Bij mij hebben de planten soms wel een maand nodig en gebeurd er eerst hetzelfde als bij jou.
Vooral met invitro planten. En ja dit plantje heeft wel een beetje licht nodig dus zorg ervoor dat die niet onder een stablisator van je aquarium staat.

Je hoeft geen zuurstof toe te voegen. Alleen waterbeweging op de oppervlakte is in jou geval denk ik belangrijk dit zorgt voor gasuitwisseling.

Ik heb niet alles gelezen heb er de tijd niet voor, maar als je een bellenteller hebt. zet om dan op 1 bel per sec of als het nu meer is dan laat om maar staan.
Verhoog het iedere week een beetje. en kijk goed naar je vissen dat die niet gaan lucht happen.
En zorg er voor dat de difusor in de stroming staat want anders gaat er veel co2 verloren. De belletjes gaan meteen naar de oppervlakte en weg is je co2.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Bramdenbosch
0-200
0-200
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 dec 2016 17:39

Re: Hulp bij planten nodig!!

Bericht door Bramdenbosch »

Hij stond nu op 65 bellen p/m. Zal het eens testen of ik hem verder kan opvoeren. Hij staat sws in de stroming. Ik zal het nog eens de tijd geven om te kunnen verbeteren.

Gebruikersavatar

Menky
0-200
0-200
Berichten: 142
Lid geworden op: 03 dec 2015 18:33

Re: Hulp bij planten nodig!!

Bericht door Menky »

Als je een aanpassing maakt in je bak, hebben je plantjes een aantal weken nodig om hierop te reageren,
of om zich aan te passen aan de nieuwe situatie (licht-voeding-co2-flow etc). Dan pas zie je resultaat van je acties.
Als jij dan na een paar dagen alweer een verandering gaat maken omdat je geen gewenst resultaat ziet: dan blijven de plantjes zich aanpassen en worden ze alleen maar zwakker. En het probleem word dus zo niet opgelost. Dus: 1 stap tegelijk en geduld!
De meest informatieve website over Aquascaping: www.tspt.nl

Plaats reactie

Terug naar “Planten”