Mijn bak staat nu bijna 3 weken, maar sinds deze week valt het mij op dat mijn planten het minder goed doen. Bladeren verkleuren, takken veranderen in pulp en breken af.
Mijn aquarium is 30 liter en de waterwaardes van vorige week laten veel nitriet / nitraat zien (wat logisch is in opstart). De verlichting staat maximaal 7 uur per dag aan vanaf zonsopgang. De bodem van mijn aquarium bestaat uit een soil met een klein laagje grind erover. Er wordt geen CO2 toegevoegd aan het aquarium.
Ik ben nu sinds een week plantenvoeding aan het toevoegen van Colombo (Flora Grow Plant Fertalizer). Die toevoeging doseer ik met 1 pomp per dag.
Is dit logisch / normaal in een opstartend aquarium en welke tips hebben jullie voor mij?
Bruin wordende planten in een opstartend aquarium
-
- 1000+
Re: Bruin wordende planten in een opstartend aquarium
Ik zou in ieder geval 8 uur licht aan houden. Zonder extra co2 is dat helemaal prima, heb ik zelf ook. De meeste aquariumplanten worden boven water gekweekt en zullen, eenmaal in het aquarium, hun onderwatervorm krijgen. Verkleuren van bladeren ed kan daar een gevolg van zijn. Ik zou het geloof ik even aankijken! Maar wellicht dat iemand anders daar anders over denkt.
-
- Lid toezichthoudersteam
Re: Bruin wordende planten in een opstartend aquarium
Binnen 1 week plantenvoeding toevoegen gaat je nog geen effect hiervan merken. Ze hebben vaak in de winkel geen voeding gekregen en ook 2 weken niet bij jou. Je zult moeten doorzetten om te zien of het effect heeft. De planten die je gekozen hebt, zijn ook niet de makkelijkste, hou daar ook rekening mee