Baby-Helena's

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
karinD Zuid-Holland
1000+
1000+
Berichten: 2096
Lid geworden op: 27 feb 2013 10:49
Locatie: Het Groene Hart

Baby-Helena's

Bericht door karinD »

Ik ontdekte vanmorgen 2 piep kleine helenaslakjes. Ik helemaal blij natuurlijk :mrgreen:
Maar ik heb nu al een paar keer gezien dat een langs snorrende garnaal, op jacht naar eten, een baby'tje op zijn kop gooide.
Eten ze de kleine Helena's niet op?
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen

Gebruikersavatar

Bertus
1000+
1000+
Berichten: 4898
Lid geworden op: 29 jan 2012 13:45
Locatie: Lopik

Re: Baby-Helena's

Bericht door Bertus »

Daar heb ik hier geen last van gehad met de japonica's
Ik heb ze alle 7 op een rijtje, alleen werken ze in ploegendienst !!!!!

Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865

Gebruikersavatar

Rita M
1000+
1000+
Berichten: 4986
Lid geworden op: 02 mar 2011 14:59
Locatie: Amsterdam

Re: Baby-Helena's

Bericht door Rita M »

Dat denk ik niet hoor, een slak kan zijn huisje toch op slot doen? daar komt een garnaal vast niet doorheen.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
karinD Zuid-Holland
1000+
1000+
Berichten: 2096
Lid geworden op: 27 feb 2013 10:49
Locatie: Het Groene Hart

Re: Baby-Helena's

Bericht door karinD »

O, dat laatste wist ik niet. Gelukkig.
Ik heb gisterochtend een paar keer gezien dat ze omgesmeten werden en dat de garnaal er wat op rommelde. Daarna liep de garnaal door en draaide het slakje zich weer goed. Daarom maakte ik me zorgen ;)
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen

Gebruikersavatar

Ambrosia
0-200
0-200
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 sep 2014 19:41

Re: Baby-Helena's

Bericht door Ambrosia »

Even een vraagje, ik zie dat je garnalen en helena's in 1 bak hebt zitten... levert dat andersom geen problemen op? Dat de helena's aan de garnalen gaan beginnen. Ik begreep namelijk dat dat ook nog zou kunnen.... Ik durf ze om deze reden niet in mijn bak te zetten. Maar wordt helemaal gek van de 'gewone' slakjes...

Gebruikersavatar

Elwin
0-200
0-200
Berichten: 90
Lid geworden op: 18 dec 2013 14:05

Re: Baby-Helena's

Bericht door Elwin »

Ambrosia schreef:Even een vraagje, ik zie dat je garnalen en helena's in 1 bak hebt zitten... levert dat andersom geen problemen op? Dat de helena's aan de garnalen gaan beginnen. Ik begreep namelijk dat dat ook nog zou kunnen.... Ik durf ze om deze reden niet in mijn bak te zetten. Maar wordt helemaal gek van de 'gewone' slakjes...
Ik heb zelf ook garnalen (Vuurgarnalen), en helena slakken en ondervindt geen enkel probleem!!

:vis:

Gebruikersavatar

Ambrosia
0-200
0-200
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 sep 2014 19:41

Re: Baby-Helena's

Bericht door Ambrosia »

Elwin schreef:
Ambrosia schreef:Even een vraagje, ik zie dat je garnalen en helena's in 1 bak hebt zitten... levert dat andersom geen problemen op? Dat de helena's aan de garnalen gaan beginnen. Ik begreep namelijk dat dat ook nog zou kunnen.... Ik durf ze om deze reden niet in mijn bak te zetten. Maar wordt helemaal gek van de 'gewone' slakjes...
Ik heb zelf ook garnalen (Vuurgarnalen), en helena slakken en ondervindt geen enkel probleem!!

:vis:
Dank je voor je reactie. Ben net weer aan het vissen geweest om de slakken eruit te halen, maar het is echt onbegonnen werk... mijn buurvrouw heeft wel helena's dus wellicht als ze nakomelingen heeft dat ik er een paar van haar over kan nemen... heb haar ook wat van mijn garnalen gegeven dus kan eerst ff kijken hoe het bij haar gaat ;)

Gebruikersavatar

Elwin
0-200
0-200
Berichten: 90
Lid geworden op: 18 dec 2013 14:05

Re: Baby-Helena's

Bericht door Elwin »

Elwin schreef:Ik heb zelf ook garnalen (Vuurgarnalen), en helena slakken en ondervindt geen enkel probleem!!

:vis:
Helaas moet ik er op terugkomen :!:

[album]4302[/album]

Het is al min. twee keer gebeurd dat een Helenaslak 1 van mijn garnalen te pakken heeft.

:vis:

Gebruikersavatar

emeraldking
400-600
400-600
Berichten: 585
Lid geworden op: 21 aug 2014 16:43
Locatie: In 't oosten des lands

Re: Baby-Helena's

Bericht door emeraldking »

Het kan dat een anentome helena garnalen kunnen pakken. Maar dat is in elke bak zo verschillend. Bij mij doet zich dat probleem niet voor in al die jaren dat ik ze heb. Maar ik heb idd bij sommige bakken van andere mensen daarentegen gezien dat het daar wel weer gebeurde. Elke situatie met deze combinatie van dieren schijnt verschillend te zijn.
Devoted aquarist ever since early 1970's...

Specialized in livebearers...
Breeder of rare livebearers...
Exhibitor, breeder & author

Gebruikersavatar

Elwin
0-200
0-200
Berichten: 90
Lid geworden op: 18 dec 2013 14:05

Re: Baby-Helena's

Bericht door Elwin »

emeraldking schreef:Het kan dat een anentome helena garnalen kunnen pakken. Maar dat is in elke bak zo verschillend. Bij mij doet zich dat probleem niet voor in al die jaren dat ik ze heb. Maar ik heb idd bij sommige bakken van andere mensen daarentegen gezien dat het daar wel weer gebeurde. Elke situatie met deze combinatie van dieren schijnt verschillend te zijn.
Jammer.... Maar wel fascinerend om het gezien je kan het duidelijker zijn dat hij hem leegzuigt! Duidelijker tezien dan bij de slakken die ik had.

Ik heb een 60x30x30 bak en had 6 helena's gekocht en binnen een maand mijn bak weer slak vrij!! ( Op de helena's na dan) Heb nu wel meerdere baby Helena's. En helaas pakken ze nu af en toe een garnaal.

Misschien doen ze het wanneer een Garnaal zich vervelt want dan zitten ze stil.

:vis:

Plaats reactie

Terug naar “Slakken”