Inimini slakjes op aquariumruit in bubbel??

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Ginny
0-200
0-200
Berichten: 51
Lid geworden op: 26 mar 2017 20:34

Inimini slakjes op aquariumruit in bubbel??

Bericht door Ginny »

Hallo,

Ik heb een vraagje, sinds een paar weken valt me iets op in het aquarium wat ik nog nooit gezien heb, ik ben heel benieuwd of hier iemand weet wat het is. Ik heb in mijn aquarium wat posthoornslakjes en poelslakjes (geen plaag). Nu zitten er op de ruit wat 'bubbeltjes' waarvan ik eerst dacht dat het opgedroogde waterdruppels waren aan de buitenkant. Maar als ik heeeeeeeeeelll goed kijk zitten in deze 'druppeltjes' echt PIEPkleine slakjes te eten. Ze zijn echt 1 mm klein dus het is heel moeilijk te zien en eigenlijk niet op de foto te krijgen. Voor zover ik het kan zien lijken het poelslakjes. ze zitten gewoon in dat rondje bubbeltje en ik zie hun mondjes bewegen, ik heb echt geen idee wat dit betekend. Ik hoor het graag als iemand een idee heeft!

Gebruikersavatar

tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Inimini slakjes op aquariumruit in bubbel??

Bericht door tobyderks »

Ik denk dat de slakken zich hebben voorgeplant en je nu baby slakjes hebt :)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Ginny
0-200
0-200
Berichten: 51
Lid geworden op: 26 mar 2017 20:34

Re: Inimini slakjes op aquariumruit in bubbel??

Bericht door Ginny »

Is het dan normaal dat ze individueel in zo'n bubbeltje zitten? Ik heb het nog nooit gezien!

Gebruikersavatar

tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Inimini slakjes op aquariumruit in bubbel??

Bericht door tobyderks »

Hmm... misschien dat je babies hebt gekregen en deze het water uit zijn gekropen, en daarbij een kleine waterbel hebben meegenomen? Ik heb wel eens vaker jonge poelslakjes boven het waterniveau gezien.

Plaats reactie

Terug naar “Slakken”