Vraagje tylomelania

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Marijke
400-600
400-600
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 jun 2011 17:17
Locatie: NH

Re: Vraagje tylomelania

Bericht door Marijke »

je hebt ook kans dat die kleine slakjes jouw helferi opeten...

Gebruikersavatar

Marvis
0-200
0-200
Berichten: 149
Lid geworden op: 17 feb 2015 15:11

Re: Vraagje tylomelania

Bericht door Marvis »

Ik zie regelmatig de grote slak in de buurt van de helferi komen en met zijn mond opvallend dicht bij de blaadjes. Soms komt er ook wel wat naar boven gedreven, maar dat kan ook komen omdat de plantjes net nieuw zijn.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Marijke
400-600
400-600
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 jun 2011 17:17
Locatie: NH

Re: Vraagje tylomelania

Bericht door Marijke »

de slakken eten sowieso de dode of zieke blaadjes.
en dan zou die ene overgebleven tylo dat allemaal bij jou moeten opeten he,is dat niet een beetje veel?
Ik zou eerder die kleine slakjes verdenken, maar je plant kan ook een tekort aan licht hebben of voedingstoffen. Helferi is niet altijd een makkelijk plantje vind ik wat dat betreft.
als er gaatjes in gezonde blaadjes verschijnen, heb je kans dat dit wel door kleine slakken gedaan wordt.

wat geef jij je tylo ( s) behalve groente trouwens? tabletjes voor bodemvissen vinden ze bij mij ook lekker.

Gebruikersavatar

Marvis
0-200
0-200
Berichten: 149
Lid geworden op: 17 feb 2015 15:11

Re: Vraagje tylomelania

Bericht door Marvis »

Sinds kort geef voor de garnalen, oto's en slakken algentabletten. Wil er zo veel mogelijk voor zorgen dat er dan ook een halfje bij de grote slak terecht komt. Misschien dat ik ook maar de kleine slakken wil verjagen. Is een assassin snail (clea helena) daar geschikt voor? Of zal die ook de volwassen rabbit snail en zebra slak aanvallen?

Over de plantjes: vanaf vrijdag ga ik beginnen met diy-co2 en als ik dat op pijl weet te krijgen ga ik hopelijk de week daarop beginnen met doseren volgens EI. Hopen dat dat dan goed komt.

Bedankt voor de hulp, en mijn excuses voor het overnemen van dit onderwerp :nope:

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Marijke
400-600
400-600
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 jun 2011 17:17
Locatie: NH

Re: Vraagje tylomelania

Bericht door Marijke »

waarom co2 toevoegen?

en ik zou het zelf niet gokken een helena erbij te zetten.
tenzij je je rabbit en zebra slak elders onderbrengt.

Gebruikersavatar

emeraldking
400-600
400-600
Berichten: 585
Lid geworden op: 21 aug 2014 16:43
Locatie: In 't oosten des lands

Re: Vraagje tylomelania

Bericht door emeraldking »

De roofslakken pakken feitelijk enkel rondgevormde slakken als prooi. Andere torenslakken laten ze met rust.
Devoted aquarist ever since early 1970's...

Specialized in livebearers...
Breeder of rare livebearers...
Exhibitor, breeder & author

Plaats reactie

Terug naar “Slakken”