Nieuwe kruising in mijn aquarium??

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Nolimit
0-200
0-200
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 okt 2017 16:39

Nieuwe kruising in mijn aquarium??

Bericht door Nolimit »

Goedendag,

Al enige tijd heb ik Blue ferry garnalen met mijn Crystal Red samenzitten. Alleen heb ik het idee dat een garnaal van een bepaalde soort een buitengewone paringsfantasie heeft en heeft gepaard met het andere soort. Ik zag soms wat blauwe garnaaltjes met een rood klein vlekje of puntje, alleen gister kwam ik er een tegen die duidelijk een crystal red patroon heeft.

Zover ik weet, en adhv het garnalen kweektabel, zou dit helemaal niet mogelijk moeten zijn..
Heeft iemand hier een verklaring voor en het hem of haar misschien bekend voorkomt? Of is dit een nieuwe kruising die is ontstaan?

Hieronder een paar fotos. Onduidelijk, maar ik heb hier even geen goede camera.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar

tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Nieuwe kruising in mijn aquarium??

Bericht door tobyderks »

Ik heb geen verstand van geen van beide garnalensoorten, maar kan het niet zijn dat het een crystal red is die niet goed op kleur is?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Nolimit
0-200
0-200
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 okt 2017 16:39

Re: Nieuwe kruising in mijn aquarium??

Bericht door Nolimit »

tobyderks schreef: 09 okt 2017 22:01 Ik heb geen verstand van geen van beide garnalensoorten, maar kan het niet zijn dat het een crystal red is die niet goed op kleur is?
Je zou het haast denken, maar ik zie de volgende dingen:
- De Blue Ferry is net zo blauw als de andere Blue Ferry. Er is een duidelijke blauwe kleur aanwezig.
- De rode tinten zijn donkerder rood dan bij de Crystal Red garnalen. Mogelijk omdat rood en blauw samen een andere meer donkere rode kleur geven.
- Er is totaal geen witte kleur te zien bij deze garnaal.

Dus vandaar mijn twijfel :)

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Nieuwe kruising in mijn aquarium??

Bericht door amber98 »

Weet je zeker dat je blue fairy hebt en niet blue tiger? De blue tiger zijn namelijk voortgekomen uit crystal reds en kunnen dus ook weer onderling kweken. De blue fairy zou geen levende jongen kunnen krijgen met crystal red. Er zijn overigens meer blauwe Caridina soorten met verschillende vlekpatronen

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Nolimit
0-200
0-200
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 okt 2017 16:39

Re: Nieuwe kruising in mijn aquarium??

Bericht door Nolimit »

amber98 schreef: 09 okt 2017 22:28 Weet je zeker dat je blue fairy hebt en niet blue tiger? De blue tiger zijn namelijk voortgekomen uit crystal reds en kunnen dus ook weer onderling kweken. De blue fairy zou geen levende jongen kunnen krijgen met crystal red. Er zijn overigens meer blauwe Caridina soorten met verschillende vlekpatronen
Ik heb ze nu 2 jaar lang al samen in een grote bak zitten, zonder ooit een kruising gezien te hebben. Alle Blue Ferry zijn helderblauw en hebben geen enkele andere kleur of patroon op hun lichaam. Ik kan er morgen eventueel een foto van maken.
Maar zover ik weet en vergelijk met andere Blue Ferry fotos, zijn het echt Blue Ferry's.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Nolimit
0-200
0-200
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 okt 2017 16:39

Re: Nieuwe kruising in mijn aquarium??

Bericht door Nolimit »

En daarbij hebben de Blue fairy garnalen meer een vuurgarnaal staart dan een Crystal Red staart. Maar ik weet niet of dat een goed vergelijkingspunt is.

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Nieuwe kruising in mijn aquarium??

Bericht door Linda »

Ik heb eens riligarnalen in mijn bak gehad die ook een paar blauwe nakomelingen hebben voortgebracht. Misschien een mutatie?

Plaats reactie

Terug naar “Garnalen”