Baby vuurgarnalen

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Breakytom
0-200
0-200
Berichten: 157
Lid geworden op: 08 jul 2014 22:35
Locatie: Zevenaar

Baby vuurgarnalen

Bericht door Breakytom »

Hallo,

Vandaag heb ik mijn eerste baby vuurgarnaaltjes gespot na 2,5 week in het aquarium te hebben gezeten :D !!! Nu luidt mijn vraag: hoe oud zijn deze garnalen ongeveer? Ik had ze namelijk kleiner verwacht en ik zie nog steeds een volwassen garnaal met eitjes. Ik heb ook een andere vraag: moeten de baby's per sé gevoerd worden? Zo ja, waarmee?
Greetings, Tom :)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Breakytom
0-200
0-200
Berichten: 157
Lid geworden op: 08 jul 2014 22:35
Locatie: Zevenaar

Re: Baby vuurgarnalen

Bericht door Breakytom »

Afbeelding
Afbeelding
Greetings, Tom :)

Gebruikersavatar

Grimfilth
0-200
0-200
Berichten: 99
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:01
Locatie: Drachten

Re: Baby vuurgarnalen

Bericht door Grimfilth »

Leeftijd is moeilijk te schatten, als ze 1-2mm zijn ze waarschijnlijk net geboren. Na 1 week zijn ze al snel 3-5mm en voor het einde van de maand kunnen ze al 1cm groot zijn. Ze hoeven niet bijgevoerd te worden, maar er zijn wel een aantal dingen die garnalen over het algemeen heerlijk vinden zoals een klein stukje gekookte pasta of rijstkorrel. Wat de garnalen en algeneters hier echt heerlijk vinden is spirulina, of een steen uit het aquarium met alg laten opdrogen en daarna terugplaatsen.

Gebruikersavatar

emeraldking
400-600
400-600
Berichten: 585
Lid geworden op: 21 aug 2014 16:43
Locatie: In 't oosten des lands

Re: Baby vuurgarnalen

Bericht door emeraldking »

Klopt! De kleintjes echt bijvoeren hoeft niet echt. Er zit genoeg voer in de bak (ook al kun je het niet echt zien). IK laat ze gewoon zo. En ze worden bij mij van zelf groot.
Devoted aquarist ever since early 1970's...

Specialized in livebearers...
Breeder of rare livebearers...
Exhibitor, breeder & author

Gebruikersavatar

emeraldking
400-600
400-600
Berichten: 585
Lid geworden op: 21 aug 2014 16:43
Locatie: In 't oosten des lands

Re: Baby vuurgarnalen

Bericht door emeraldking »

Oh ja, en als je ook wat afval laat liggen en wat alg laat staan, dan groeit het jonge grut ook vrij snel op hoor.
Devoted aquarist ever since early 1970's...

Specialized in livebearers...
Breeder of rare livebearers...
Exhibitor, breeder & author

Gebruikersavatar

karinD Zuid-Holland
1000+
1000+
Berichten: 2096
Lid geworden op: 27 feb 2013 10:49
Locatie: Het Groene Hart

Re: Baby vuurgarnalen

Bericht door karinD »

Meestal zijn ze zo'n 2 weken oud als ze uit het mos tevoorschijn komen. Voor die tijd verstoppen ze zich heel goed en zijn ze ook nog eens bijna helemaal kleurloos, dus vallen ze niet op ook.
Met 2 weken, zijn ze al zo'n 4 mm, misschien al iets groter.

Babygarnalen hoef je niet bij te voeren. Ze eten gewoon hetzelfde als volwassenen.
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen

Gebruikersavatar

Marvis
0-200
0-200
Berichten: 149
Lid geworden op: 17 feb 2015 15:11

Re: Baby vuurgarnalen

Bericht door Marvis »

Alles wat je vroeg is al keurig beantwoord. Maar even voor de zekerheid: zorg ervoor dat de garnalen niet opgezogen kunnen worden in je pomp! Toen ik anderhalf jaar geleden mijn aquarium opstartte met buitenboordpomp ging ik hier de fout in. Elke week weer kleine garnaaltjes in de pomp waardoor ik lang bezig was met ze proberen te vangen en terug te plaatsen in de bak.

Plaats reactie

Terug naar “Garnalen”