blauwe waaierhandgarnaal

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
kraakie
0-200
0-200
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jun 2015 21:53

blauwe waaierhandgarnaal

Bericht door kraakie »

Ik heb een vraag 6 weken geleden 2 blauwe waaierhand garnalen gekocht doen het perfect maar ze zitten aleen maar achter een stuk kienhout waaieren daar volop dus dat zit en ik zou ze graag een beetje Door de bak zien gaan ☺☺ vandaag een mosbal erin gedaan en de stroming anders gezet iemand enig idee wat dit kan zijn groetjes jasper

Gebruikersavatar

ijsselmeer
200-400
200-400
Berichten: 397
Lid geworden op: 30 mar 2015 23:44
Locatie: Ridderkerk

Re: blauwe waaierhandgarnaal

Bericht door ijsselmeer »

Hoi Jasper ,
Ik denk dat je veel te weinig garnalen hebt, ik weet niet hoe groot je bak is maar ik draai nu met een 1 meter bak en ik heb er 60 ingedaan eerst 15 stuks toen zag ik je praktisch niet en nu heb ik er 50 stuks bijgedaan en nu zie ik er wel een stelletje rond schieten.
Dus met 2 stuks valt het mij mee dat je ze Uberhaupt ziet . ;)
VAREN IS FIJNER DAN JE DENKT

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
kraakie
0-200
0-200
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jun 2015 21:53

Re: blauwe waaierhandgarnaal

Bericht door kraakie »

Bedankt voor je snelle reactie
ik zat daar ook al aan te denken om er een paar bij te halen 60 cm bak 40 hoog ga binnenkort wel groter het zijn natuurlijk schuwe diertjes ik dacht dat ze ff moesten wennen maar dit duurt wel lang hahaha dus jij zegt een paar bij kopen ?

Gebruikersavatar

Rowan92
0-200
0-200
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 mar 2015 13:46
Locatie: Alkmaar

Re: blauwe waaierhandgarnaal

Bericht door Rowan92 »

Waaierhandgarnalen zijn andere koek. De blauwe kan gigantisch worden. Als je de stroming zo zet een stuk kienhout op een plek voor jouw zicht dat het goed te bewonderen is zullen ze de plek in3 4 dagen vinden en daar veel zitten. Zo kan je ze dan ook gericht goed voeren. En ik zou er zeker geen 50 bij gooien. Slecht voor je bak en heel slecht voor je portemonnee.
Ik hen dan de Indische en bij mij werkte het ook op deze manier.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
kraakie
0-200
0-200
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jun 2015 21:53

Re: blauwe waaierhandgarnaal

Bericht door kraakie »

Bedankt ik ben benieuwd heb de stroming veranderd staat op een andere plek en op een mosballetje dus ik kijk het ff aan die 50 erbij vond ik ook wel een beetje errug veel hahaha thanks

Gebruikersavatar

Tech
0-200
0-200
Berichten: 84
Lid geworden op: 01 okt 2014 12:48

Re: blauwe waaierhandgarnaal

Bericht door Tech »

Ik heb er zelf ook in mijn bak zitten, en Blauwe waaierhand garnalen zijn nu eenmaal niet de soort garnalen die veel door je bak heen wandelen. Ik zou er ook absoluut geen 50 bij doen, deze garnalen kunnen tot wel 13 CM groot worden. Deze vinden voor hunzelf een fijne plek om te waaieren en blijven daar overdag bijna altijd zitten. in de schemer zie ik ze af en toe nog wel eens een beetje verplaatsen maar daar houd het snel mee op.

Zoals Rowan zegt inderdaad je stroming op een bepaald plekje zetten en consequent daar voeren specifiek voor hun en dan vinden ze die plek vanzelf. Let wel op dat op een zeer open plek deze garnalen nog steeds niet zomaar in het open gaan zitten waaieren. Ze verstoppen zich dan nog steeds.

Gebruikersavatar

ijsselmeer
200-400
200-400
Berichten: 397
Lid geworden op: 30 mar 2015 23:44
Locatie: Ridderkerk

Re: blauwe waaierhandgarnaal

Bericht door ijsselmeer »

Sorry ,ik had het verkeerd gelezen ,ik mijn gedachten ging het over vuurgarnaaltjes dus ik had niet goed naar de tekst boven gekeken en vuurgarnaaltjes is inderdaad andere koek.
VAREN IS FIJNER DAN JE DENKT

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
kraakie
0-200
0-200
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jun 2015 21:53

Re: blauwe waaierhandgarnaal

Bericht door kraakie »

Jaah precies nou ik de stroming anders gezet dus ik ben benieuwd nou moet ik wel zeggen ik ging vanacht me bed uit om twee uur ofzo en toen dacht ik ik zal is kijken dus ik deed het licht aan van me kamer en ja hoor ze zaten alle twee voor de pomp ze zijn sws wat schuw maar snachts zijn wel actief heb ik gezien hihihi we gaan het zien ik ben benieuwd

Gebruikersavatar

Rowan92
0-200
0-200
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 mar 2015 13:46
Locatie: Alkmaar

Re: blauwe waaierhandgarnaal

Bericht door Rowan92 »

Ik ben zelf soms ook een tijd bezig om de te vinden maar dat maakt het wel leuk.

Plaats reactie

Terug naar “Garnalen”