Help vissen vertonen verlammingverschijnselen!!!

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Help vissen vertonen verlammingverschijnselen!!!

Bericht door amber98 »

Vis kan prima die tijd met deze temperaturen in een zakje zitten met omgevingslucht. Verder heb ik echt alleen het advies om alle vissen weg te doen, want dit blijft niet goed gaan en oa je ancistrus word echt te groot voor zo’n aquarium. Dit is gewoon wachten tot je vissen ontzettend erg lijden terwijl je het niet doorhebt en vervolgens overlijden..

Gebruikersavatar

Muppet1987
1000+
1000+
Berichten: 2012
Lid geworden op: 04 nov 2017 20:17

Re: Help vissen vertonen verlammingverschijnselen!!!

Bericht door Muppet1987 »

Ik moet me bij Amber aansluiten…

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Yanis
0-200
0-200
Berichten: 65
Lid geworden op: 13 dec 2022 21:44

Re: Help vissen vertonen verlammingverschijnselen!!!

Bericht door Yanis »

Ik heb nu dan waarschijnlijk een albino algeneter want ik ga vandaag de pleco en de Siamese algeneter terug brengen. En ik heb nog niet echt algen gezien en wel zijn in een paar planten wat scheurtjes. En zou ik ook dan meschien nog een andere vis in mijn bak kunnen toevoegen
Afbeelding

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Help vissen vertonen verlammingverschijnselen!!!

Bericht door amber98 »

Zeker geen vis toevoegen! we raden je juist aan alles weg te doen en over te gaan op garnalen.

Ik zie dat je de steen wol nog om de planten hebt zitten, dit is giftig als vissen er van eten. De wortels moeten kaal in het zand

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Yanis
0-200
0-200
Berichten: 65
Lid geworden op: 13 dec 2022 21:44

Re: Help vissen vertonen verlammingverschijnselen!!!

Bericht door Yanis »

Ik heb goed nieuws ik mag een groter aquarium kopen van 70 liter en dan plaats ik de vissen over en ik weet dat ik de bak moet laten indraaien ( 3 weken ) en ik heb ook dat wol van die planten weg gehaald en hoeveel vissen kan ik dan in het nieuwe aquarium doen ik heb nu een albino ancitrus en een vrouwtjes kempvis en een platte algen eter die volgens mij de siamese algen eter heet

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Yanis
0-200
0-200
Berichten: 65
Lid geworden op: 13 dec 2022 21:44

Re: Help vissen vertonen verlammingverschijnselen!!!

Bericht door Yanis »

En wat zijn deze rode dingen ( die klijne donker rode steentjes
Afbeelding

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Yanis
0-200
0-200
Berichten: 65
Lid geworden op: 13 dec 2022 21:44

Re: Help vissen vertonen verlammingverschijnselen!!!

Bericht door Yanis »

En zijn dit algen ?
Afbeelding

Gebruikersavatar

Fre Groningen
0-200
0-200
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 jun 2015 07:04
Locatie: Uithuizen

Re: Help vissen vertonen verlammingverschijnselen!!!

Bericht door Fre »

Volgens mij eitjes. ;)

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Help vissen vertonen verlammingverschijnselen!!!

Bericht door amber98 »

Fijn dat je eindelijk een groter aquarium mag.
Stop alsjeblieft voorlopig even met vissen toevoegen! De betta had je eerst niet, maar de waterwaardes kunnen echt in 1x opslaan en dan is weer alles dood.

Eerst bak goed laten draaien, pas als er 3 weken de huidige vissen inzitten, kun je er meer bij gaan zetten. Je kunt dan een school neon tetra erin zetten (let op: geen kardinaal tetra) wetenschappelijke naam van neon tetra is paracheirodon innesi om zeker te weten dat je de juiste koopt. Of een school vuurtetras (hyphessobrycon Amandae) met een school bedoel ik zo’n 10 stuks. Kies maar 1 soort, anders hebben ze niks aan elkaar. (Dus niet 5 van de ene soort en 5 van de andere, dat vinden de vissen niet fijn)

Aangezien je nu een betta hebt, beperkt dit andere opties. Je kan er geen guppen, Molly’s of platys meer bij zetten, ook geen andere harem of koppel vissen, geen drukke vissen en geen vinnenbijters. Zet er ook absoluut GEEN andere betta bij! Aan de vinnen te zien heb je nog kans dat dit een jonge man is en geen vrouw. Lekker alleen laten zitten. ;) kijk in de winkel of ze drijfplanten hebben, want dit hebben bettas nodig om onder te zwemmen. Je kan ze eventueel ook online bestellen, bijv Slavinia natans, aan 1 bakje heb je genoeg. Zorg dat de stroming van het filter niet al te sterk is. Bettas houden van rustig water.

Ik denk dat je met Siamese algeneters eerder de vietnamese bedoeld? (Een sewellia soort) echte Siamese algeneters worden namelijk veel te groot. De Vietnamese houd van heel veel stroming, de betta niet. Dit matcht dus niet en je kan dus niet in beide vissen hun eisen voldoen. Sewellia kan overleven in rustig water, bettas niet in snelle stroming. Dus beste optie is rustig water kiezen. Voor de sewellia minder fijn, maar overleeft het wel.

Je vragen van de foto’s kan ik je niet direct beantwoorden, ik kan helaas slecht zien wat het precies is. De bolletjes kunnen ook poep zijn, zeker als je vis voer geeft wat rood uitziet. Op het blad kan ik niet zien wat je precies bedoeld

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Yanis
0-200
0-200
Berichten: 65
Lid geworden op: 13 dec 2022 21:44

Re: Help vissen vertonen verlammingverschijnselen!!!

Bericht door Yanis »

Ok hey was gwn poep of voer maar dan koop ik nieuwe waterplanten boven op mijn aguarium en tegelijk breng ik de die platte algen eter terug en waarschijnlijk koop ik dan ook tegelijken tijd het grotere aquarium en wat moet allemaal doen met het aquarium in die drie weken moet ik dan al planten en decoratie toevoegen en kan ik ran in mijn oude aquarium bijvoorbeeld alleen garnalen doen ? Of slakken

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Help vissen vertonen verlammingverschijnselen!!!

Bericht door amber98 »

Je kan direct decoratie en een boel planten erin doen. Als je wil dat de planten goed gaan groeien en daardoor algen minder kans hebben, kun je direct plantenvoeding meenemen om toe te gaan voegen. Evt af en toe in die 3 weken een minuscuul klein beetje vis voer erin doen, omdat de bacteriën te voeden.

Als je de vissen hebt om gezet, even de oude bak een weekje zonder dieren laten staan en wel water verversen en dan kunnen er garnalen of slakken in. Garnalen kun je niet teveel hebben. Omdat ze meer opruimen dan zelf produceren aan afvalstoffen. Ze houden wel van garnalenflats en mos ;)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Yanis
0-200
0-200
Berichten: 65
Lid geworden op: 13 dec 2022 21:44

Re: Help vissen vertonen verlammingverschijnselen!!!

Bericht door Yanis »

Ik heb al planten voeding . En bedankt voor alles 😁👍

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Help vissen vertonen verlammingverschijnselen!!!

Bericht door amber98 »

Blijf trouwens wel goed het water testen, bij nitriet direct groot gedeelte water verversen. Voorlopig na een nitrietpiek geen vissen of garnalen toevoegen, maar eerst een tijdje weer een nitriet van 0 houden ;)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Yanis
0-200
0-200
Berichten: 65
Lid geworden op: 13 dec 2022 21:44

Re: Help vissen vertonen verlammingverschijnselen!!!

Bericht door Yanis »

Ik heb nog een vraag . Welke vissen kunnen bij de siamese kempvis in een 80 liter aquarium

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Yanis
0-200
0-200
Berichten: 65
Lid geworden op: 13 dec 2022 21:44

Re: Help vissen vertonen verlammingverschijnselen!!!

Bericht door Yanis »

Ik bedoel 70 liter

Plaats reactie

Terug naar “Ziekten en plagen”