Vraag omtrent driftwood

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Onbekend
0-200
0-200
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2021 16:56

Vraag omtrent driftwood

Bericht door Onbekend »

Beste leden, allereerst bedankt voor alle info op dit forum welke mij enorm geholpen hebben met mijn nieuwe hobby. Ik ben een lezer, geen schrijver en een lief hebber van mieren orgin. Vandaar ook nu pas mijn aanmelding! 8)

4 maanden gelden heb ik van oude aquariums welke voorheen als terrariums gebruikt waren 1 nieuwe gemaakt met een glazen vierkante eiland met zand in het midden omringd door water om een Chineese soort mieren in te laten nesten, deze opstelling heb ik bedacht vanwege de ontsnapping vaardigheden van deze soort. Uiteraard alleen water leek mij niet het perfecte plaatje..

Na 2 maanden proefdraaien en waterwaardes gecontroleerd te hebben, zijn er uiteindelijk als eerste garnalen in gekomen. Tot heden gaat alles perfect kwa waterwaardes en ik heb zelfs de eerste 3 zwangere garnaaltjes gespot met groene eitjes in haar buik. In de nabije toekomst wanneer de garnaal kolonie goed gegroeid is ben ik van plan om er boraras brigitae bij te plaatsen. Mochten er radicale mieren toch proberen de water bariere te passeren zijn er de garnalen/vis om ermee af te rekenen.

2 week geleden heb ik een beeldschoon stuk driftwood toegevoegd. 25 cm breed 58 cm hoog, half in het water en half uit het water. De garnalen vinden het hout geweldig en zijn er vaak te spotten. In de toekomst is het mijn bedoeling dat de mieren ook op het deel uitstekende deel driftwood kunnen lopen. ???? Echter is dit driftwood deel uit het water een soort van aan het schimmelen???? Onderwater ziet het driftwood er beeldschoon uit. Internet heeft mij tot nu toe niet verder geholpen. Een week geleden waren het witte stippen, wat ik op internet las het niet schadelijk zou zijn en vanzelf weer weg zou gaan alleen worden mijn witte puntjes nu dof groenig en begin ik mijzelf zorgen te maken. Het begint zich te spreiden en zelfs tot in de gaten.

Zie foto's

Is er iemand hier die weet waar ik over praat en zou mij misschien kunnen geruststellen of zelfs iets adviseren wat ik er tegen kan beginnen? BVD de Aquafora lezer.

Foto driftwood:

Afbeelding

Foto heden Aquarium/terrarium:
(Licht niet zichtbaar op foto, is in gedeeld gebruik over andere bakken 8 uur schema)

Afbeelding

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Vraag omtrent driftwood

Bericht door amber98 »

Dit gebeurd inderdaad wel eens vaker met hout wat gedeeltelijk onder water ligt. Ik kan je echter niet helpen in hoeverre het schadelijk is, als je er vanaf wilt zou je de keuze moeten maken om hem volledig droog te hebben liggen of volledig onder water ;)

Plaats reactie

Terug naar “Ziekten en plagen”