Bult onder kieuwen tetra

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
RFrerejean
0-200
0-200
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 feb 2020 12:29
Locatie: Druten

Bult onder kieuwen tetra

Bericht door RFrerejean »

Hallo allemaal,

Een tijd geleden heb ik het hier ook al over mijn zieke vuurtetras gehad. Maar ondertussen is er een nieuw symptoom ontstaan wat ik eerst nog niet zo duidelijk had gezien. Namelijk een bult ongeveer onder de kieuwen (zie foto's). Ik heb op dit moment twee tetra's die dit hebben en ik herken het van mn laatste overleden tetra. Als ik het goed zie zijn op die plek ook de schubben een beetje uitgezet, maar voor de rest nergens anders. Ze eten goed, zwemmen redelijk goed. Soms gaat de vis van de foto helemaal boven bij het oppervlak tussen de planten hangen, maar na een dagje gaat hij wel weer terug naar de groep. Het is trouwens niet dat hij daar naar adem zit te happen ofzo, hij hangt daar gewoon een beetje.

Denken jullie nog steeds dat dit buikwaterzucht is? Buikwaterzucht is toch meer met een grote buik?

Hopelijk wordt het nu misschien echt duidelijk wat er al lange tijd heerst onder mijn tetras.

Groetjes, Roanne

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Bult onder kieuwen tetra

Bericht door amber98 »

Vervelend dat je nog altijd met problemen zit. De foto’s zijn gelukkig wel erg duidelijk. Het blijft een beetje gissen, maar zou het niet iets van een inwendige parasiet kunnen zijn? Aangezien je zegt dat verschillende dezelfde symptomen hebben

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
RFrerejean
0-200
0-200
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 feb 2020 12:29
Locatie: Druten

Re: Bult onder kieuwen tetra

Bericht door RFrerejean »

amber98 schreef: 07 feb 2021 23:04 Vervelend dat je nog altijd met problemen zit. De foto’s zijn gelukkig wel erg duidelijk. Het blijft een beetje gissen, maar zou het niet iets van een inwendige parasiet kunnen zijn? Aangezien je zegt dat verschillende dezelfde symptomen hebben
Een paar weken geleden heb ik Esha 2000 gegeven. Zou een inwendige parasiet dan niet weg moeten zijn? Of heb je daar weer iets anders voor nodig?

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Bult onder kieuwen tetra

Bericht door amber98 »

Esha is niet tegen parasieten, exit is daarvoor. Echter twijfel ik of deze ook inwendig behandeld, of enkel uitwendig. Van Colombo cerpofor alparex weet ik zeker dat zowel in- en uitwendige parasieten behandeld worden.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
RFrerejean
0-200
0-200
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 feb 2020 12:29
Locatie: Druten

Re: Bult onder kieuwen tetra

Bericht door RFrerejean »

Oh oke, dan zou ik dat inderdaad kunnen proberen. Ik zit alleen een beetje met de symptomen die zij beschrijven bij een parasiet. Dat zijn lusteloosheid, schuren en een verminderde eetlust. Dit hebben ze eigenlijk allemaal juist niet. Is het dan wel nuttig om toch dat middeltje te geven?

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Bult onder kieuwen tetra

Bericht door amber98 »

Er zijn heel veel soorten inwendige parasieten, dus symptomen zijn ook eindeloos..

Plaats reactie

Terug naar “Ziekten en plagen”