Sliert aan staartvin

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Suus1979
0-200
0-200
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jan 2019 12:39

Sliert aan staartvin

Bericht door Suus1979 »

Hallo,
Ik heb een vraagje.
Twee van onze 5 bumblebee goby's (Ik weet de nederlandse naam niet) hebben een sliertje aan de staart. Dit is ons niet eerder opgevallen.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? En wat we hieraan moeten doen?
Groetjes Suus

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Sliert aan staartvin

Bericht door amber98 »

Ik heb even je onderwerp verplaatst. Ik kan zo niet direct thuisbrengen wat het exact is. Normaal zou je direct denken aan vinrot, maar daar is de rest van de vin te netjes voor. Heb je de vis zo gekocht of is dit later ontstaan?

Ben je er overigens wel op de hoogte van dat deze vissen niet lang leven op zoetwater? Ze doen het beter op brakwater, maar dit word nogal eens fout geïnformeerd bij door winkelmedewerkers ;)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Suus1979
0-200
0-200
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jan 2019 12:39

Re: Sliert aan staartvin

Bericht door Suus1979 »

Hai Amber,
Bedankt voor je reactie.
Wij hebben deze visjes nu 2 maanden en het is ons nooit eerder opgevallen dus ik neem aan dat dit later is ontstaan aangezien we veel naar de visjes kijken.
Ons is dat dan inderdaad verkeerd voorgelicht want ze zitten nu in zoet water.
Ik weet niet of brak water kan met onze andere vissen.
Wij hebben er verder cherry barbelen, galaxy danio's, japonica garnalen, zebra slakken, uien slakken en otocynclus in.
Alle vissen zien er top uit.
Kan dit met levend voer te maken hebben?
We hebben ook wat nieuwe planten geplaatst de laatste tijd.
amber98 schreef: 11 jan 2019 14:53 Ik heb even je onderwerp verplaatst. Ik kan zo niet direct thuisbrengen wat het exact is. Normaal zou je direct denken aan vinrot, maar daar is de rest van de vin te netjes voor. Heb je de vis zo gekocht of is dit later ontstaan?

Ben je er overigens wel op de hoogte van dat deze vissen niet lang leven op zoetwater? Ze doen het beter op brakwater, maar dit word nogal eens fout geïnformeerd bij door winkelmedewerkers ;)

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Sliert aan staartvin

Bericht door amber98 »

De andere vissen kunnen helaas niet tegen brakwater (japonica garnalen hebben wel brakwater nodig voor voortplanting, maar leven daarbuiten gewoon op zoetwater) Brakwater heeft een hoger zoutgehalte. Het natuurlijk dat de staart daarmee te maken heeft, maar lijkt me onwaarschijnlijk. Levendvoer, lijkt me ook niet echt? Planten zullen ook niet de boosdoener zijn denk ik. Kun je je toevallig een beschadiging herinneren op deze plek? dus een kleine hapje eruit bijvoorbeeld. Dan kan het natuurlijk verkeerd terug gegroeid zijn

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Suus1979
0-200
0-200
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jan 2019 12:39

Re: Sliert aan staartvin

Bericht door Suus1979 »

Ik ga dan toch een bak water bak erbij halen voor onze bijtjes. Want dat is zielig.
Ik heb geen beschadigingen/wondjes gezien. Fe sliert aan de staart groeit wel heel erg snel.
amber98 schreef: 11 jan 2019 15:26 De andere vissen kunnen helaas niet tegen brakwater (japonica garnalen hebben wel brakwater nodig voor voortplanting, maar leven daarbuiten gewoon op zoetwater) Brakwater heeft een hoger zoutgehalte. Het natuurlijk dat de staart daarmee te maken heeft, maar lijkt me onwaarschijnlijk. Levendvoer, lijkt me ook niet echt? Planten zullen ook niet de boosdoener zijn denk ik. Kun je je toevallig een beschadiging herinneren op deze plek? dus een kleine hapje eruit bijvoorbeeld. Dan kan het natuurlijk verkeerd terug gegroeid zijn

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Sliert aan staartvin

Bericht door amber98 »

Heel vreemd? Ik kan het helaas nergens aan linken..

Plaats reactie

Terug naar “Ziekten en plagen”