Betta man doet niet veel meer

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Ellis1990
0-200
0-200
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2018 13:57
Locatie: Zuid-Holland

Betta man doet niet veel meer

Bericht door Ellis1990 »

Wie weet wat het is? Ik heb sinds twee maanden weer een aquarium (Aqua-40) met mijn lievelingsvissen, de betta. Het mannetje was actief een schuimnest aan het maken en zat achter de vrouwtjes (2) aan. Sinds 3 dagen doet hij echter niets meer, hij ligt op een blaadje. Eten doet hij wel, maar daar houdt het wel bij op. Hij lijkt ook een beetje scheef/schokkerig te zwemmen. De vrouwtjes zijn actief en ogen gezond. Heb ik een oud mannetje gekocht of is ie ziek? Zo ja, kan ik hem beter maken?
Alvast bedankt!!

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Betta man doet niet veel meer

Bericht door amber98 »

Hij kan oud of ziek zijn maar om dit te beoordelen kun je het beste foto's of filmpjes plaatsen. ;) het kan ook aan de vrouwtjes liggen. Een aqua 40 is veel te klein voor meerdere bettas. Hier kun je beter 1 solitaire man inzetten. Vrouwtjes kunnen ook agressief zijn en het mannetje opjagen. Om deze reden heb ik na eigen ervaring besloten nooit meer een man met vrouwtje(s) samen te zetten. Na anderhalf jaar had ik niet verwacht dat mijn vrouwtjes alsnog de man de dood in zouden jagen. Mocht je ze echt willen combineren, zou de bak minimaal 80cm moeten zijn. ;)

Plaats reactie

Terug naar “Ziekten en plagen”