Zieke goudvis?

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Mereltje
0-200
0-200
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 apr 2017 11:23

Zieke goudvis?

Bericht door Mereltje »

Mijn telescoop oog kreeg al snel nadat ik hem had gekocht een wit wazig vlekje op de zijkant van zijn lichaam. Bij de dierenwinkel zeiden ze dat het waarschijnlijk een lichte beschadiging was. Nu hij wat groter word is de vlek duidelijk zichtbaar en ziet er ook een beetje rood uit.
Ik vraag me af hij nu een ziekte heeft of dat het echt een beschadiging is. Met mijn andere 3 goudvissen gaat het prima. Ik heb ze nu ongeveer 3 maanden.
Hij begint ook van kleur te veranderen, vanaf de kont wordt hij steeds witter. Maar ik had al gelezen dat dat vaker gebeurt.
Waterwaardes zijn allemaal prima. Ze wonen in een juwel vision 180.
Ik heb een foto toegevoegd.



Afbeelding

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Zieke goudvis?

Bericht door amber98 »

Lijkt me inderdaad een beschadiging. De kleurverandering is normaal, goudvissen blijven zelden zwart. ;) 4 sluierstaarten in een 180L bak is eigenlijk te veel. 50L per vis is echt het minimum, nog beter is 75L per vis. Aangezien je zand en wat plantjes in de bak hebt, zou je uit kunnen gaan van een 150L netto en dus het minimum (!) Van 3 sluierstaarten. Hierbij is een 80% waterwissel elke week zeker niet verkeerd. Het is natuurlijk altijd beter dan een vissenkom, ;) maar in de toekomst gaat dit voor problemen zorgen helaas

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Mereltje
0-200
0-200
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 apr 2017 11:23

Re: Zieke goudvis?

Bericht door Mereltje »

Bedankt voor je reactie. Misschien moet er dan een vis verhuizen in de toekomst, kijk het voorlopig even aan.

Plaats reactie

Terug naar “Ziekten en plagen”