Afgelopen zaterdag avond heb ik nieuwe kardinaal tetra’s gekocht. Ik had er afgelopen week al 10 gekocht en besloot er nog 10 bij te halen.
Mijn aquarium betreft een juwel240. Volgens de teststrips waren de waterwaardes goed.
Zondag ochtend zag ik dat een van de tetra’s witte stip had. Ik heb zondag direct de temperatuur verhoogd maar kom niet hoger dan nu 26/27 graden met 2 verwarmingen. Ik ben erna naar Hornbach gegaan en heb daar costapur F gehaald.
Maandag lag een van de golden mollies dood en al aangevreten.
Vanmiddag zag ik nog een stuk vis tussen de planten liggen en wist niet direct wat het was. Ik mis 2 guppen merk ik nu.
Ik bekeek de andere vissen en zag dat een nieuwe gup ook aangetast is met iets. Ik zou niet 1,2,3 zeggen dat dit ook witte stip is. Ik heb sinds zondag het licht uit gehad en vandaag het licht weer aan.
Van die tetra’s kreeg ik geen goede foto gemaakt, ze zijn erg schuw. Zo zwemmen ze op de voorgrond en zodra ik aan kom lopen schieten ze tussen de planten in.
Kan iemand me vertellen wat er op deze gup te zien is? Ik heb ook een foto van een oranje gup toegevoegd, die is kleur verloren en ziet er ook niet meer zo heel fris uit maar het gaat om de zwarte gup.
Dank alvast.