Hulp bij algen 1e aquarium

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Maarschalk
0-200
0-200
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 okt 2019 20:03

Hulp bij algen 1e aquarium

Bericht door Maarschalk »

Hallo,

Ik heb een aquarium met een muskusschildpad overgenomen die verwaarloosd is. Veel algen en vervuiling doordat het in de zon gestaan heeft.
Het aquarium heb ik goed schoongemaakt toen ik het kreeg. Niet alle groene aanslag kreeg ik weg maar wordt niet erger. Alleen krijg ik telkens buin paars achtige aanslag terug. Heeft iemand een idee wat het kan zijn?

Ik ben van plan het aquarium grondig schoon te maken, nieuwe decoratie en bodem bedekking. Fluval u3 filter goed schoonmaken en nieuw filtermateriaal erin te doen. Ook wil ik levende planten erin stoppen. Heeft iemand nog meer tips?

Afbeelding

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Hulp bij algen 1e aquarium

Bericht door amber98 »

Welke algensoort het precies is, durf ik niet te zeggen. Ik weet wel dat het vaak voorkomt in zout water bakken. Ik kan je wel vertellen dat je met een schildpad geen moeite hoeft te doen om planten in de bak te zetten. Dat komt neer op geld en moeite verspillen ;) Hou er ook rekening mee dat ze veel ruimte nodig hebben, een warmte lamp en heel belangrijk, een uv lamp! Een bak van zeker 1m met sterk filter is wel aan te raden. :)

Plaats reactie

Terug naar “Algen”