tips algen verwijdern van attributen???

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

tips algen verwijdern van attributen???

Bericht door tobyderks »

Hoi, ik heb wel een last van algen. Ik maak me daar niet druk om, gewoon bij het waterverversen met een schuursponsje over de ramen van het aquarium heen, en het is weer schoon.
Waar ik wel problemen mee heb, is de algen op de attributen in mijn aquarium. Ik heb een grote kleurige nep schelp, en wat potjes en ander spul voor de bodem, maar als ik de algen er van af wil verwijderen, gaat dat heel lastig omdat ik land niet overal bij kan. :cry:
Heeft iemand misschien tips? Is er een of ander middel waar ik de attributen in kan zetten zodat de algen loslaten ofzo? Hoe pakken jullie dit probleem aan?
Alvast bedankt

Gebruikersavatar

Marvis
0-200
0-200
Berichten: 149
Lid geworden op: 17 feb 2015 15:11

Re: tips algen verwijdern van attributen???

Bericht door Marvis »

Algen. Dat kan betekenen: te weinig voedingsstoffen (CO2) of te veel licht. Als je algen hebt zou ik de lichtduur verkorten (liever de intensiteit verlagen als dat mogelijk is door bv reflectoren te verwijderen).

Daarnaast kan je EasyCarbo van EasyLife elke ochtend op de algen spuiten. De algen laten dan niet perse los. Maar door de koolstofbron hebben ze een kleine overlevingskans en gaan ze dus gewoon dood. In ieder geval minder algengroei.

Daarnaast natuurlijk gewoon blijven schoonmaken met het schuursponsje zodat je elke week de algen heel erg zelf vermindert. Zorg ervoor dat je de ruiten niet beschadigt. Dat zou zonde zijn.

Gebruikersavatar

mar
0-200
0-200
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 mar 2016 11:18
Locatie: Noorwegen

Re: tips algen verwijdern van attributen???

Bericht door mar »

Hoi ik heb zelf last van alg hoe krijg ik die van nbladerenb af én en de bodem

Gebruikersavatar

Hartenheer
200-400
200-400
Berichten: 306
Lid geworden op: 08 jul 2011 21:48
Locatie: IJmuiden / NL

Re: tips algen verwijdern van attributen???

Bericht door Hartenheer »

mar schreef:Hoi ik heb zelf last van alg hoe krijg ik die van nbladerenb af én en de bodem
Wat voor algen?
Met vriendelijke groeten,
Willem

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: tips algen verwijdern van attributen???

Bericht door Linda »

mar schreef:Hoi ik heb zelf last van alg hoe krijg ik die van nbladerenb af én en de bodem
Hier kun je beter zelf een nieuw topic over starten.

Gebruikersavatar

mar
0-200
0-200
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 mar 2016 11:18
Locatie: Noorwegen

Re: tips algen verwijdern van attributen???

Bericht door mar »

Donker groenen op de rand van de bladere of ik moet de plant eruit halen en schoon maken.maar op Internet staat twee weken niet schoon maken worden vissen gestres wat moet ik doen

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: tips algen verwijdern van attributen???

Bericht door stylz »

2 weken niet schoonmaken worden vissen gestrest ??

Algen ga je te lijf met goed water en groeiende planten schoonmaken ga je de strijd mee verliezen, zag bij toby iets over een schuursponsje, de groene schuursponsjes uit de keuken zeg maar maken krassen op je ruit.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: tips algen verwijdern van attributen???

Bericht door tobyderks »

Hmm ik gebruik nu al 1 jaar schuursponsjes en heb nog nooit een kras ontdekt ;)

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: tips algen verwijdern van attributen???

Bericht door stylz »

mijn ervaring is anders :P

Ik ga niemand een schuursponsje aanraden :lol:
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: tips algen verwijdern van attributen???

Bericht door amber98 »

Mijn ervaring is dat deze schuursponsjes nogal een giftige stoffen bevatten, ooit 1 keer gebruikt, volgende dag het halve vissenbestand dood....

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: tips algen verwijdern van attributen???

Bericht door tobyderks »

amber98 schreef:Mijn ervaring is dat deze schuursponsjes nogal een giftige stoffen bevatten, ooit 1 keer gebruikt, volgende dag het halve vissenbestand dood....
Als ik een nieuw sponsje gebruik (zelden) laatvik hem eerst een dag staan in heel heet water. Daarna nog een paar keer flink uitspoelen en uitknijpen, en als je hem voor het eerst gebruikt, ververs dan iets meer van het water. (In plaats van 25% ongeveer 30/35%). Ik gebruik nu al een half jaar dezelfde (een best grote) schuurspons en die gaat denk ik nog wel even mee. Van al die chemische troep merkte ik alleen de eerste keer wat van, maar daarna niet meer. Des noods de volgende dag nog een keer waterverversen.

Maar ik hoor inderdaad meer verhalen over krassen. Ik gebruik een schuursponsje en bij mij gaat het goed. Ik wil echter niet op mijn geweten hebben dat iemand krassen krijgt, dus ook ik raad het niet aan (maar ik raad het ook niet af :D )

Plaats reactie

Terug naar “Algen”