Is mijn bak geschikt voor kuhli's?

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Jeske
0-200
0-200
Berichten: 43
Lid geworden op: 09 nov 2020 15:56
Locatie: Waalwijk

Is mijn bak geschikt voor kuhli's?

Bericht door Jeske »

Hoii, ik vroeg me af of mijn bak geschikt is voor kuhli's. Ik heb een bak van 60x30 kwa oppervlak met een flinke laag zand (1mm). Is dit niet te grof voor kuhli's en is het oppervlak groot genoeg? En zijn er grote en kleine soorten waar ik op moet letten en hoeveel minimaal?

Als dit niet mogelijk is in mijn bak, wat zijn dan nog leuke visjes voor bij corydorassen en guppen/platy's (de guppen in mijn bak werken helaas niet zo goed, heb echt al vanalles geprobeerd :cry: dus ik wil over een tijdje misschien overstappen op platy's :) )

Gebruikersavatar

Tico1954
0-200
0-200
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 dec 2020 09:05

Re: Is mijn bak geschikt voor kuhli's?

Bericht door Tico1954 »

Een zandlaag van 1 mm is wel heel er weinig, of bedoel je de korrel?. Je zou filterzand kunnen nemen, daar zitten geen scherpe randen aan.
Als je niet te veel vis in je bak heb is je bakformaat voldoende. Een paar Kuhli's met een schooltje Rasbora Galaxy zal goed kunnen.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Jeske
0-200
0-200
Berichten: 43
Lid geworden op: 09 nov 2020 15:56
Locatie: Waalwijk

Re: Is mijn bak geschikt voor kuhli's?

Bericht door Jeske »

Tico1954 schreef: 29 dec 2020 17:14 Een zandlaag van 1 mm is wel heel er weinig, of bedoel je de korrel?. Je zou filterzand kunnen nemen, daar zitten geen scherpe randen aan.
Als je niet te veel vis in je bak heb is je bakformaat voldoende. Een paar Kuhli's met een schooltje Rasbora Galaxy zal goed kunnen.

Korrel natuurlijk haha, er ligt zeker wel een laag van 10cm in. als het goed is zit er al filterzand in, ik zal morgen even kijken. Zouden een stuk of 5/6 corydorassen van een kleine soort en niet al teveel guppen teveel zijn om er ook nog kuhli's bij te doen of kan dit gewoon? :)

Gebruikersavatar

Tico1954
0-200
0-200
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 dec 2020 09:05

Re: Is mijn bak geschikt voor kuhli's?

Bericht door Tico1954 »

Persoonlijk zal ik een keuze maken tussen de Corydoras en Kuhli's. Het voedsel zoeken ze op de bodem, de Corydoras overdag en de
Kuhli's 's nachts. Dat kan best wat stress geven tussen deze twee soorten. Je zou een keuze kunnen maken tussen Aziatische vissen of Zuid Amerikaanse vissen. Bijvoorbeeld een schooltje Corydoras met een schooltje Tetra's of een aantal Kuhli's met een schooltje Rasbora's.

Plaats reactie

Terug naar “Meervallen en modderkruipers”