na even zoeken op dit forum zag ik niet zo gauw een antwoord op mijn vraag, dus ik stel hem toch maar.
We zijn in opstart sinds 6 weken van een grote bak 150/50/65. Na 4 weken hebben we 9 maanvisjes en 30 roodkopzalmpjes gekocht en afgelopen weekend (na 5 weken) hebben we 6 sterbai corydoras en 2 l144 gekocht.
Tot onze verbazing vertonen de corydoras ander gedrag dan verwacht. Ze zijn sinds afgelopen zaterdag 11 uur in de bak (na wennen in zak en uiteindelijk over met een netje vanuit een emmertje met winkelwater en aquariumwater). Twee hebben zich toen gelijk even verstopt en de rest is gaan zwemmen als malle, op en neer tegen de zijramen. Vanaf gisteren doen ze dit alle 6, op en neer, heen en weer en door en door. 2 van hen zijn wat frequenter op de bodem te vinden, maar echt, zelf als de lampen uit zijn lijken ze door te gaan. Nu zijn er 3 per zijraam bezig, soms liggen ze heel even op de bodem, gezellig bij/ tegen elkaar. Ze lijken niet bang, gaan niet aan de kant voor de maanvissen die langskomen, gisteren hebben ze wel wat gegeten bij het voeren.
Is dit okee? Herkennen jullie dit? Moeten we iets doen? We lezen dat sterbai's wel wat vaker midden in de bak te vinden zijn en niet alleen op de bodem blijven, maar dit...? De andere vissen lijken er overigens geen moeite mee te hebben, maar ik inmiddels wel

groet Eve